بخشدار کهک عنوان کرد؛

مسافران به بخش کهک قم سفر نکنند/هشدار سیل به ساکنان کهک

خوبرو گفت:مردم شهر قم و مسافران در حال حاضربا توجه به نامساعد بودن هوا و احتمال جاری شدن سیل از حضور در این بخش خودداری کنند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ابوالفضل خوبرو بخشدار کهک،با اشاره به هشدار‌های هواشناسی و مدیریت بحران استان درباره سیل در این بخش،گفت:در همین راستا، امروز جلسه کمیته بحران بخش کهک به ریاست فرماندار قم و با حضور فرمانده انتظامی استان برگزار شد.

وی به بارش شدید باران در روستا‌های بالادست کهک و ارتفاعات این بخش اشاره و عنوان کرد: بارش اخیر، باعث آب شدن برف‌ها و حرکت روان آب به سمت رودخانه‌ها شده است.

وی با اشاره به آمادگی قبلی دستگاه‌های اجرایی و امدادی بخش کهک در این زمینه افزود: با همکاری اعضای ستاد بخش و دهیاران همه روستا‌های بخش، آمادگی لازم وجود دارد و تاکنون همه چیز تحت کنترل است.

خوبرو، با اشاره به این که بیشترین ارتفاع در روستای کرمجگان قرار دارد، یادآورشد: تاکنون خسارتی به منطقه‌ای وارد نشده و همه چیز تحت کنترل است.

وی با اشاره به این که سد رودخانه وِشنَوه پرآب است و به سمت سد کبار و از سمت منطقه پردیسان قم به سمت رودخانه خورآباد سراریز شده است،اضافه کرد: فعلا مسیر ورجان به سمت خورآباد و لنگرود را مسدود کرده ایم و با همکاری اداره کل راه، پلیس راه، نیروی انتظامی و بسیج هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است و مسیر ورجان به سمت پردیسان و نیز جاده ونارچ به عنوان مسیر‌های جایگزین در نظر گرفته شده اند.

وی با اشاره به بازدید‌های انجام شده از سد‌های منطقه کهک گفت: سد بالای شهر کهک در حال حاضر آب کمی در آن جمع شده است، اما احتمال پر شدن آن وجود دارد، از این رو به ساکنان منطقه هشدار داده ایم که در صورت اخطار شهرداری کهک به سرعت خانه‌های خود را تخلیه کنند.

خوبرو با بیان این که اهالی منطقه در حال آمادگی به سر می‌برند،بیان کرد: تمامی مسیر‌های منتهی به رودخانه‌ها مدیریت شده و دستگاه‌هایی مانند بولدوزر و لودر آماده شده اند تا در صورت بروز حادثه، از ورود آب به روستا‌ها جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: همچنین به ساکنان روستا‌هایی مانند خورآباد، اَوِل، تیره و کرمجگان قم که در مسیر رودخانه‌ها قرار دارند، هشدار داده ایم تا از نزدیک شدن به رودخانه‌ها خودداری کنند و در صورت بروز مشکل، آمادگی تخلیه خانه‌های خود را داشته باشند، چون احتمال جاری شدن سیل و ورود آب به منزل‌های مردم وجود دارد.

بخش کهک در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا قم ۳۰ کیلومتر است، این بخش دارای ۲ دهستان کهک و فردو و ۱۸ روستا می‌باشد.

انتهای پیام /ح

مسافران به بخش کهک قم سفر نکنند

برچسب ها: حمل ونقل ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار