با مخترعین ایرانی؛

بتن‌هایی که در برابر امواج مغناطیسی نجات‌تان می‌دهند

محققان دانشگاه علم و صنعت موفق به تولید بتن‌هایی برای محافظت از انسان در برابر امواج الکترومغناطیسی شده‌اند.

بتن‌هایی که در برابر امواج مغناطیسی نجات‌تان می‌دهندبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امواج مغناطیسی می‌تواند مضرات بسیاری را برای بدن ما داشته باشند این امواج از طریق تلفن‌های همراه و دکل‌های آنتن در فضا پخش می‌شوند و به بدن  وارد می‌شوند؛  گروهی از محققان دانشگاه علم و صنعت با به کارگیری روش‌های جدید و ساخت بتن‌هایی هوشمند توانسته‌اند از بدن انسان در برابر امواج الکترومغناطیسی محافظت کنند.

احمد چلداوی مخترع دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره بتن‌هایی که تولید کرده اند، اظهار کرد: موفق به تولید بتن‌هایی شده‌ایم که در آن سازه‌هایی مقاوم به کار رفته است و می‌تواند از بدن انسان در برابر امواج الکترومغناطیسی محافظت کند.

وی ادامه داد: این بتن‌ها حدود ۲۹ دیسیبل را محافظت می‌کند و همچنین سبب مقاومت مکانیکی بتن هم می‌شود.

تولید بتنی جدید با  یک پنجم قیمت نمونه خارجی

این محقق و مخترع ایرانی درباره ویژگی‌های بتنی که تولید کرده اند، گفت: از مزایا و ویژگی‌های این بتن می‌توان به کاهش هزینه‌های تولید آن اشاره کرد، با وجود آنکه قابلیت‌های بسیاری در این نوع بتن وجود دارد و قیمت آن حدود یک پنجم نمونه‌های خارجی است.

چلداوی درباره کاربرد‌های این بتن بیان کرد: این بتن‌ها در داخل ساختمان‌ها به کار می‌روند و امواجی که در فضای بیرون از خانه پخش شده‌اند را جذب می‌کنند و مانع از ورود آن‌ها به داخل خانه می‌شوند.

وی یادآوری کرد: در ساختمان‌های بزرگ و مکان‌هایی که به آنتن‌های الکترومغناطیسی نزدیک هستند می‌توان از این بتن‌ها استفاده کرد و سلامت افراد را تضمین کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار