بازدید بیش از ۱۴۷ هزار مهمان نوروزی از جاذبه‌های گردشگری دزفول

مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان دزفول از بازدید بیش از ۱۴۷ هزار گردشگر و مهمان نوروزی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت اله آریایی نیا، مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان دزفول گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۱۴۷ هزار و ۲۰۰ نفر گردشگر و مهمان نوروزی از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، تفریحی-توریستی، تاریخی و فرهنگی بازدید بعمل آوردند. وی در تفکیک

تعداد بازدید کنندگان از جاذبه‌های گردشگری بیان داشت: تعداد ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، ۲۳ هزار و ۶۰۰ نفر از جاذبه‌های طبیعی، ۳۵ هزار و ۷۰۰ نفر از جاذبه‌های دست ساز و ۷۳ هزار و ۶۰۰ نفر از جاذبه‌های تفریحی و توریستی دیدن کردند.

آریایی نیا تصریح کرد: همچنین ۳۳ هزار و ۳۶۰ نفر در هتل، هتل‌های سنتی، باغ ویلا، آپارتمان، مهمانپذیر، پارک‌ها و کمپ‌های شهرستان دزفول اقامت داشته اند.

این مقام مسئول در خصوص وضعیت ابنیه‌های تاریخی شهرستان دزفول با توجه به حجم بارش‌ها و افزایش دبی آب رودخانه دز، اظهار داشت: در حال حاضر به جز یک مورد اضطراری در خصوص تخریب بخشی از یک خانه تاریخی که یگان حفاظت میراث فرهنگی برای بررسی و ارائه گزارش گسیل داشته شده است، با مشکل خاصی روبرو نیستیم.

مدیر اداره میراث فرهنگی دزفول بیان کرد: به گردشگران نوروزی هشدار‌های لازم در خصوص اجتناب از اسکان در حاشیه و حریم رودخانه‌ها داده شده است؛ همچنین مسافران نوروزی به دلیل حجم بارش‌ها در مکان‌های سرپوشیده مانند حسینیه ثارالله، مساجد و مدارس اسکان داده شدند.

حجت اله آریایی نیا افزود: به دلیل حجم بارش‌ها و طغیان رودخانه و خطر سیل از حرکت تور‌های یک روزه گردشگری و طبیعت گردی جلوگیری شده است.

انتهای پیام/گ

جاذبه‌های دیدنی دزفول، میزبان گردشگران و مهمانان نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.