سردار نوریان مطرح کرد؛

شهروندان هشدار‌های پلیس و ستاد بحران را جدی بگیرند/ تعطیلی صنوف تهران در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تا اطلاع ثانوی

معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت:از شهروندان تهرانی درخواست می‌کنم توصیه و هشدار‌های پلیسی و ستاد بحران را جدی گرفته و پیگیرانه تلاش کنند تا این شرایط سپری شود.

شهروندان هشدار‌های پلیس و ستاد بحران را جدی بگیرند/ تعطیلی صنوف تهران در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تا اطلاع ثانویبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار احمد نوریان سخنگوی نیروی انتظامی در خصوص تمهیدات ناجا در خصوص جاری شدن سیل در نقاط حادثه خیز، اظهار کرد: این روز‌ها با بارش رحمت الهی در سراسر کشور روبرو هستیم که از این بابت خدا را شکرگزاریم که البته در بعضی نقاط کشور باعث نگرانی‌هایی برای مردم نیز شد لذا باید آمادگی‌ها را افزایش داده تا نعمت تبدیل به نقمت نشود.

سخنگوی نیروی انتظامی در ادامه تصریح کرد: همانطور که اطلاع رسانی شده است از ۲۵ اسفندماه ۹۷ تا کنون روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر پلیس در سراسر کشور در حال خدمت رسانی به مردم هستند که هم بتوانند نظم و امنیت شهر‌ها و محلات را تامین و هم سفر‌ها را از نظر انتظامی و ترافیکی مدیریت کرده و موجبات آرامش خاطر مردم را در ایام نوروز فراهم کنند.

سردار نوریان خاطر نشان کرد:، اما با توجه به شرایط جوی و حوادث پیش آمده و فرمان فرماندهی معظم کل قوا و با دستور فرمانده ناجا، بخشی از نیرو‌ها که در مرخصی بودند نیز به مدد سایر کارکنان آمدند تا پلیس با تمام ظرفیت آماده خدمات رسانی به هموطنان عزیز در مناطق حادثه خیز باشد.

وی عنوان داشت: در حوادث اخیر به خصوص در استان گلستان که یکی از مهم‌ترین نقاط حادثه خیز در بحث سیل بود با دستور سردار "اشتری" واحد‌هایی از یگان ویژه از استان همجوار و معین به این استان اعزام شدند تا در کنار فرماندهی انتظامی استان امداد رسانی در این نقاط با قوت بیشتری دنبال شود.

معاون اجتماعی ناجا افزود: پلیس در کنار تامین امنیت به سهم خود در امداد رسانی، توزیع نان و مواد غذایی، پوشاک و مایحتاج مردم نیز ایفای نقش می‌کند. ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، توزیع دارو توسط تیم‌های اعزامی از بهداری ناجا از دیگر اقدامات پلیس محسوب می‌شود. به جهت تسکین درد و آلام مردم سیل زده، کاهش استرس و دلجویی از آسیب دیدگان نیز کارشناسان مشاوره و مددکاری پلیس در مراکز اسکان موقت استان فعال شده اند و در مجموع نیروی انتظامی سعی کرده است تا با تمام توان در خدمت سیل زدگان عزیز باشد.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: با توجه به بارندگی‌های شدید در برخی مناطق و حوادث پیش بینی نشده تمامی فرماندهان در حوزه‌های استحفاظی خود در اقصی نقاط کشور علاوه بر ارائه خدمات ترافیکی و انتظامی تلاش می‌کنند خدمات دهی به سیل زدگان را در این نقاط تسهیل نمایند و با تمام ظرفیت به میدان آمده اند و در مدیریت بحران نقش جدی دارند.

سردار نوریان با اشاره به اینکه در استان‌هایی نظیر گلستان، مازندران، فارس، خوزستان و لرستان که با شرایط خاص مواجه هستند و استان‌هایی که در وضعیت هشدار و بحرانی قرار دارند همانند تهران بزرگ و البرز تدابیری اندیشیده شده است گفت: در تهران چهار قرارگاه عملیاتی فتح، نصر، رمضان و فجر با دستور سردار اشتری فعال شده و هرکدام با فرماندهی مجزا، اما هماهنگ اقدامات پیشگیرانه حوزه استحفاظی را انجام می‌دهند و کاملا برای مدیریت امنیتی و انتظامی به کار خود اشراف داشته و کمک به سایر دستگاه‌ها را در دستور کار خود دارند.

معاون اجتماعی ناجا در ادامه با بیان اینکه از دیروز تاکنون جلسات متعددی به همین منظور برگزار شده، گفت: در مسیر‌های سیل خیز تهران مانند کن، دربند، فرحزاد، امامزاده داوود، فشن، لواسان و ... به تمام صنوف و مجموعه‌های خدماتی در کوهپایه ها، حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اعلام شده تا ۴۸ ساعت پس از پایان بارش باران فعالیت خود را تعطیل کنند. تاکنون به ۴۵۰ مغازه و مجموعه‌های خدماتی هشدار داده شده است.

وی ادامه داد: اقدام دیگر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برقراری تور‌های ایست و بازرسی در نقاط مختلف است تا از ورود افراد غیربومی که برای استراحت و تفریح در حاشیه رودخانه‌ها اتراق می‌کنند جلوگیری به عمل آید. همچنین تخلیه خودرو‌هایی که در مسیر‌های سیل خیز پارک شده اند و ممانعت از پارک سایر خودرو‌ها در این نقاط در دستور کار قرار دارد. ضمن اینکه امکانات و نیروی لازم برای نقاطی که احتمالا دچار سیل شوند پیش بینی شده است.

سخنگوی ناجا بیان کرد: از مردم سراسر کشور به خصوص شهروندان تهرانی درخواست می‌کنم توصیه و هشدار‌های پلیس و ستاد بحران را جدی گرفته و پیگیرانه تلاش کنند تا این شرایط سپری شود، به هرحال باران رحمت الهی است و باید همه کمک کنیم تا با تدبیر، صحنه‌های ناخوشایندی را شاهد نباشیم.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده پلیس در نقاط حادثه خیز در سراسر کشور گفت: نیروی انتظامی در چارچوب تصمیمات ستاد بحران حضور فعالی در نقاط حادثه دیده دارد، البته با توجه به اینکه پلیس قبل از شرایط بحران آمادگی و همچنین در این مناطق حضور داشته طبعا بعد از قرار گرفتن در شرایط بحران خود را تقویت کرده تا بتواند بهتر از قبل خدمات رسانی به مردم عزیز را انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: همانطور که مردم عزیز کشورمان در جریان هستند تمام فرماندهان انتظامی در سراسر کشور پای کار و در حال انجام وظیفه هستند و از جانب پلیس صحنه کاملا مدیریت شده و خدا را شکر شرایط امنیتی مساعد است و مشکلی در این خصوص گزارش نشده است.

سردار نوریان در خاتمه یادآور شد: پلیس در مناطق حادثه دیده گسترده‌تر از گذشته فعالیت می‌کند تا خدای نکرده مشکلی برای مردم پیش نیاید و ضریب امنیتی را بالا برده و با هوشیاری و مراقبت کامل از جان، مال و امنیت مردم محافظت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار