آخرین اطلاعات از وضعیت ترافیکی در محور‌های فارس/محورهای فارس لغزنده است/از تردد در کنارگذرهای رودخانه ها خودداری شود

مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس از آخرین اطلاعات وضعیت ترافیکی در محور‌های فارس خبر داد.

احمدی مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در خصوص وضعیت ترافیکی در محور‌های فارس اظهار کرد: در حال حاضر همه محور‌های استان باز، و تردد در آن‌ها به صورت عادی در جریان است.

وی ادامه داد: گردنه استهبان و گردنه لایرس در نی ریز و گردنه موک در کوار دچار مه گرفتگی شده است.

احمدی افزود: در مجموع تردد‌های جاده‌ای ۲۴ ساعت گذشته کشور، استان فارس در رتبه ششم قرار دارد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس اضافه کرد: در شبانه روز گذشته در مجموع حدود ۶۰ هزار خودرو وارد استان و حدود ۵۴ هزار خودرو از استان خارج شده است.

احمدی تصریح کرد: پر تردد‌ترین محور ورودی استان محور بوشهر- کازرون و پرتردد‌ترین خروجی محور آباده- شهرضا است.

وی بیان کرد: سه محور پر تردد استان به ترتیب شیراز- مرودشت، مرودشت- شیراز و کمربندی شیراز است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، اوج تردد محور‌های استان در ساعت ۱۸ تا ۱۹ و محور مرودشت- شیراز بالاترین تردد در ساعت اوج را داشته است.

احمدی گفت: متوسط تردد ساعتی در جاده‌های استان ۴۷۱ خودرو و متوسط سرعت ۸۵ کیلومتر برساعت بوده است.

وی اظهار کرد: از دروازه‌های شهر شیراز ۱۲۲ هزار خودرو وارد و ۱۲۰ هزار خودرو خارج شده است که پرتردد‌ترین ورودی محور مرودشت - شیراز و پرتردد‌ترین محور خروجی شیراز - مرودشت بوده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس تصریح کرد: در بخش حمل و نقل مسافر برون شهری استان از ابتدای طرح نوروزی (۲۳ اسفند ۹۷) تا روز گذشته ۲۹ هزار سفر انجام شده که در مجموع ۳۸۸ هزار مسافر جابجا شده اند.

دهقانی رئیس پلیس راه شمال استان فارس نیز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به لغزندگی محورهای استان، اظهار کرد: رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند، فاصله طولی را با ماشین جلو رعایت کنند، با واحدهای امدادرسان در جاده ها بویژه پلیس راه همکاری داشته باشند، از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند، وسایل ایمنی لازم همچون زنجیر چرخ به همراه داشته باشند، قبل از حرکت از سالم بودن وسیله نقلیه خود بویژه برف پاک کن ها اطمینان یابند، قبل از حرکت از آخرین وضعیت جوی مسیر حرکت و مقصد اطلاع کافی را کسب کنند، در طول مسیر به آخرین توصیه ها و هشدارهای پلیس راه و راهداری توجه کافی داشته باشند و در هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد خودداری شود.

شهرداری شیراز اعلام کرد: با توجه به بارش باران و پیش بینی تداوم بارش ها از شهروندان و مسافران تقاضا می شود از تردد در کنارگذرهای رودخانه خشک، ایستادن در کنار رودخانه و پل های ساخته شده روی آن جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/چ

وضعیت ترافیکی در جاده های فارس

برچسب ها: ترافیک ، وضعیت راه ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار