مدیر کل پیش بینی هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

افزایش بارش باران در جنوب و جنوب غرب کشور/احتمال آب گرفتگی و بالا آمدن آب سطح رودخانه‌ها

وظیفه گفت: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی امروز میزان بارش در منطقه جنوب و جنوب غرب کشور افزایش می‌یابد.

افزایش بارش باران در مناطق جنوب و جنوب غرب کشور/احتمال آب گرفتگی و بالا آمدن آب سطح رودخانه‌هااحد وظیفه مدیر کل پیش بینی و هشدار هواشناسی در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: با ورود سامانه جدید بارشی از اواخر وقت روز گذشته به مناطق جنوب و جنوب غرب کشور شاهد افزایش و شدت بارش در این مناطق خواهیم بود.

وی افزود: امروز بیشینه بارش‌ها به جنوب و جنوب غرب، غرب ایلام، لرستان و خوزستان می‌رسد، ضمن آنکه انتظار داریم این بارش‌ها جنوب آذربایجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان و آذربایجان‌ها را در بر گیرد.

وظیفه ادامه داد: براساس مدل‌های هواشناشی صبح دوشنبه بارش شمال خوزستان، لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد را در بر می‌گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بعدازظهر دوشنبه شدت بارش‌ها در نوار غربی ایلام، غرب خوزستان و آذربایجان‌ها فروکش می‌کند، بیان کرد: روز دوشنبه بارش‌ها در کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، فارس و استان‌های مرکزی، تهران، قم و شرق سمنان توسعه می‌یابد و صبح سه شنبه بارش در این مناطق ضعیف می‌شود و تنها به صورت یک سامانه ضعیف در نیمه شرقی کشور فعال است.

وی درباره آخرین وضع بارندگی در استان‌های شمالی بیان کرد: اگرچه میزان بارندگی در گیلان و غرب مازندران قابل توجه است، اما در شرق مازندران و مناطق سیل زده گلستان بارش چندانی نداریم، از این رو سامانه جدید بارشی تنها منجر به آب گرفتگی در سطح معابر می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار هواشناسی در خصوص آب و هوای تهران گفت: روز دوشنبه بارش‌های مناسبی برای آسمان تهران پیش بینی می‌شود به طوریکه در دامنه‌های البرز انتظار داریم میزان بارش‌ها به ۳۰ تا ۵۰ میلی متر برسد.

وی در ادامه افزود: روز دوشنبه برای آسمان تهران بارش باران همراه با رعد و برق، احتمال آب گرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها به دره‌های تهران پیش بینی می‌شود. البته میزان سیل و آب گرفتگی در استان تهران همانند مناطق جنوب کشور نیست.

به گفته وی، با توجه به بارش‌های مناسب همراه با رعد و برق در تهران احتمال بالا آمدن آب و سیلاب از دره‌های کن، فرحزاد و تجریش دور از انتظار نیست.


بیشتر بخوانید: لزوم ممانعت از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مکان‌های مستعد سیلاب/ احتمال انسداد موقت جاده‌های برفگیر


وظیفه در ادامه افزود: روز دوشنبه به ویژه در بعدازظهر احتمال بارش برف در جاده‌های کوهستانی وجود دارد که این امر در تردد اختلالاتی را ایجاد می‌کند.

این مقام مسئول در پایان از استمرار بارش‌های مناسب در روز طبیعت در بسیاری از مناطق خبر داد و گفت: اگرچه بارش‌های اخیر در بسیاری از مناطق سیل را به همراه دارد، اما در مجموع این رحمت الهی موجب شده تا کمبود منابع آب جبران تا حدی جبران شود.

انتهای پیام/

بارش باران در روز طبیعت ادامه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار