هیچکدام از روستا‌های قم در معرض سیلاب قرار ندارد/مسیر رودخانه قمرود مسدود واتراق در مسیل ها ممنوع است

مدیرکل مدیریت بحران قم گفت:بارش های امروز تبدیل به روان آب و در مسیر رودخانه ها جاری شده است،ولی هیچکدام از روستاهای استان در معرض سیلاب قرار ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ محسن اوروجی مدیرکل مدیریت بحران قم با بیان این که بارش باران در سطح کل استان به صورت رگباری آغاز شده است،گفت:با توجه به تصمیم گیری‌های اتخاذ شده در مدیریت بحران، ورودی‌های رودخانه قمرود مسدود و اتراق و تردد در مسیل‌ها ممنوع اعلام شده است.

وی ادامه داد:مسیر رودخانه قمرود تا زمانی که بارندگی‌ها و سیلاب تمام شود و از ایمنی بالادست رودخانه اطمینان حاصل نماییم، مجددا بازگشایی می‌شود.

مسیر رودخانه قمرود قم از اوائل دهه ۸۰ شمسی برای آمد و شد خودرو‌ها و کاهش ترافیک هسته مرکزی قم مهیا شد و در سال‌های گذشته به صورت بلوار در ۲ مسیر در حدود هشت کیلومتر به صورت رفت و برگشت در آمده است.

وقوع سیل ۱۱ فروردین سال ۱۳۸۸ در بستر رودخانه قمرود که جان چهار تن را گرفت، باعث شد از آن زمان مسئولان شهری قم نسبت به بارش‌های شدید باران در منطقه بالادست این شهر و جلوگیری از خطر احتمالی در مسیر رودخانه قمرود حساسیت بیشتری داشته و با پیش بینی وقوع سیلاب، فورا اقدام به تخلیه رودخانه از مسافر و خودرو کنند.

سد کبار سدی قدیمی است که در دشت کبار در نزدیکی زنبورک از توابع جنت‌آباد بخش کهک قم قرار دارد. بخش کهک درجنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا قم ۳۰ کیلومتر است.

سد مخزنی سنجگان نیز در روستای سنجگان از توابع بخش سلفچگان قم و در فاصله ۵۴ کیلومتری جنوب غربی این استان بر روی روخانه سلمان بنا شده است.

وی با اشاره به این که سد کبار،امامزاده اسماعیل (ع) و سنجگان سرریز کرده است،یادآورشد: ظرفیت بند‌هایی که در بالادست رودخانه‌ها قرار دارد نیز پر است که جلوگیری از وقوع حوادث، نیازمند مراقبت‌ها و هوشیاری ساکنان این مناطق و نیرو‌های امدادی می‌باشد.

سد کبار و سنجگان هر کدام ۵۰۰ هزار متر مکعب ظرفیت ذخیره آب دارند که در حال حاضر ظرفیت آن‌ها تکمیل شده است.

اوروجی با بیان این که دستگاه‌های امدادی استان در آماده باش هستند، اضافه کرد: مردم در صورت احساس خطر نیرو‌های امدادی را مطلع و هنگام عبور از مسیر‌های سیل خیز، کنار رودخانه و مسیل‌ها نکات ایمنی را رعایت نمایند تا دچار آسیب نشوند.

وی با تاکید بر این که همشهریان باید از مسیر سیلاب دور شوند،یادآورشد: با توجه به احتمال مه گرفتگی و لغزندگی محورها، رانندگان از سرقت و سبقت غیرمجاز خودداری نمایند.

انتهای پیام /ح

هیچکدام از روستا‌های قم در معرض سیلاب قرار ندارد

برچسب ها: مدیریت بحران ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.