مدیرکل نظارت و هماهنگی شهرداری قم عنوان کرد؛

مهار آبگرفتگی‌های سطح معابر شهر قم /به دلیل بارش باران اسکان مسافران در بوستان های سطح شهر جلوگیری شده است

میرهادی گفت: با تلاش نیرو‌های خدمات شهری، آبگرفتگی‌هایی سطح معابر این شهر مهار شده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سید محسن میرهادی مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم گفت: پیرو گزارش‌های هواشناسی استان،از روز گذشته نیرو‌های خدمات شهری شهرداری و سازمان‌های تابعه در مناطق هشت گانه در آماده باش کامل بودند.

وی با بیان این که هم اکنون مشکلی از نظر آبگرفتگی در سطح شهر قم نداریم، اضافه کرد: مسیر رودخانه قمرود نیز مسدود شده است و به محض عادی شدن شرایط بازگشایی می‌شود.

وی ادامه داد:همه امکانات شهرداری از جمله یک هزار و ۵۰۰ نیروی خدمات شهری و فضای سبز و حدود ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات مکانیزه از جمله موتور پمپ و تانکر برای جمع آوری آب‌های سطحی مشغول خدمات رسانی در سطح شهر هستند.

مسیر رودخانه قمرود ازاوائل دهه ۸۰ شمسی برای آمد و شد خودرو‌ها و کاهش ترافیک هسته مرکزی قم مهیا شد و در سال‌های گذشته به صورت بلوار در ۲ مسیر در حدود هشت کیلومتر به صورت رفت و برگشت در آمده است.

قوع سیل ۱۱ فروردین سال ۱۳۸۸ در بستر رودخانه قمرود که جان چهار تن را گرفت، باعث شد از آن زمان مسئولان قم نسبت به بارش‌های شدید باران در منطقه بالادست این شهر و جلوگیری از خطر احتمالی در مسیر رودخانه قمرود حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: سالن‌های ورزشی جوادالائمه (ع) و جوانمرد در منطقه ۲، نمایشگاه دائمی و شهدای ۱۵ خرداد در منطقه سه، ورزشگاه شهید حیدریان و شهید رضاییان در منطقه چهار و شبستان‌های مسجد جمکران و سالن ظهور نیز در منطقه پنج از جمله محل‌هایی بود که برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است.

میرهادی همچنین گفت: به دلیل برودت هوا و بارش باران، از اسکان مسافران در بوستان‌های سطح شهر جلوگیری شده است و همه زائران در سالن‌های ورزشی و سوله‌های شهرداری اسکان یافتند.

بارش باران که عصر روز گذشته در قم آغاز شده، همچنان در مناطقی از این استان از جمله بخش‌های جنوبی ادامه دارد.

انتهای پیام /ح

آبگرفتگی‌های سطح معابر شهر قم مهار شده است

برچسب ها: شهرداری قم ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار