طرح بازآفرینی شهری در زواره

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: شهرداری زواره قرار است طرح بازآفرینی شهری را اجرا کند که در این زمینه میراث فرهنگی اعتبارات ویژه ای برای بدنه سازی با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی در نظر خواهد گرفت.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون اله یاری مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در بازدید از آثار تاریخی اردستان، زواره و مهاباد با بیان اینکه مکان‌هایی که برای گردشگران ورودی دریافت نمی‌شود مانند میدان امام و سی سه پل رتبه اول بازدید در کشور را دارند افزود: بنا‌هایی که ورودی داشتند مانند باغ فین کاشان، چهلستون و عالی قاپو هم بالاترین بازدید را در استان داشته اند.

 
وی در بازدید از قنات دوطبقه اردستان با بیان اینکه فضای موجود ساماندهی شده و موقت است گفت: ایجاد دفتر پایش برای قنات دوطبقه طراحی شده و نیازمند نیروی مجرب و متخصص و مستقر در مکان است.
 
وی افزود: با توجه به محدودیت نیروی انسانی سعی می‌شود با استفاده از نیرو‌های موجود در شهرستان مسئله را حل کنیم.
 
اله یاری همچنین در جریان بازدید از اداره میراث فرهنگی و خانه‌های تاریخی اردستان گفت:به لحاظ ساختار میراث فرهنگی اردستان از نمایندگی به اداره ارتقا یافته این اداره را به خانه حکیم اردستان منتقل می‌شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی استان در جریان بازدید از آثار تاریخی زواره هم گفت: شهرداری زواره قرار است طرح بازآفرینی شهری را اجرا کند که در این زمینه میراث فرهنگی اعتبارات ویژه‌ای برای بدنه سازی با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی در نظر خواهد گرفت.
الله یاری گفت: با توجه به وجود خانه‌های تاریخی مالکان را به سمت احیای این خانه‌ها و تبدیل به اقامتگاه بوم گردی سوق خواهیم داد و بوم گردی‌ها از طریق تسهیلاتی که دولت برای اشتغال آفرینی در نظر می‌گیرد و همچنین از ردیف تسهیلات گردشگری، حمایت خواهد شد.

انتهای پیام/م
 
 

بازدید مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان  از آثار تاریخی اردستان، زواره و مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.