در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بازدارندگی در بدنه اقتصاد، هدف اصلی جنگ اقتصادی

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شاهد گفت: با نگاه به مسیر چهل ساله و سرلوحه قراردادن سخنان رهبر انقلاب درباره توسعه اقتصادی نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

ایجاد بازدارنگی در بدنه اقتصاد هدف اصلی جنگ اقتصادیمحمدجواد مداح دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شاهد در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نام‌گذاری سال جدید به نام رونق تولید اظهار داشت: در یک دهه اخیر عمده شعار‌های سال بر مسئله اقتصاد تمرکز داشته است؛ باتوجه به اینکه مشکل اساسی کشور همچنان اقتصاد است، نام امسال نیز رنگ و بویی اقتصادی دارد.

مداح ادامه داد: شاید ۱۰ سال پیش که اولین بار مسئله اقتصاد در نام‌گذاری سال مورد توجه قرار گرفت، کمتر کسی می‌توانست جنگ اقتصادی امروز را پیش بینی کند، جنگی که در ادامه چالش‌هایی که متوجه کشور بوده و با ضربه زدن به بدنه جمهوری اسلامی قرار است، آن را ضعیف و از مسیر خود خارج کند. نبردی که البته به تعبیر رهبر معظم انقلاب فقط پیروزی در آن کافی نیست و باید در حوزه اقتصاد آنقدر قوی شویم که بازدارندگی ایجاد کنیم تا عملا دشمن جرئت ضربه زدن به ما را نیز نداشته باشد.

وی افزود: جنگی که رهبری راهکار پیروزی در آن را توسعه تولید ملی می‌داند و هرکس که در این چهل ساله مسیر انقلاب را رصد کرده باشد می‌داند تعابیر و سخنان ایشان به قدری دقیق هست که اگر مسئولین و مردم تعابیر ایشان را سرلوحه خود قرار دهند، بهترین نتیجه حاصل می‌شود.

مداح اظهار کرد: رهبر انقلاب امسال را سال رونق تولید نامگذاری کردند و البته مسئله تولید را صرفا به بخش‌های صنعتی محدود نکرده و حتی صنایع خانگی را نیز در زمره آنان به حساب آورده‌اند، ضمن اینکه فرمودند: شعار پارسال نیز عملا به قوه خود باقی‌است، مطلبی که بدون تاکید ایشان بر این مسئله نیز مشخص بود، زیرا که یکی از شرایط رونق تولید، حمایت از کالای داخلی است، البته این تاکید مجدد نشان از اهمیت این مسئله دارد.

وی افزود: با توجه به فرمایشات رهبری در سخنرانی روز اول فروردین ماه، علاوه بر دولت و مجلس، آحاد مردم که توانایی تولید دارند نیز باید وارد این عرصه شوند و سرمایه خود را به جای تجمیع در بانک‌ها در تولیدی‌ها سرمایه‌گذاری کنند، مطلبی که نشانگر نیاز به تلاش همه جانبه برای برون رفت از مشکلات اقتصادی است و هر شخص باید نقش خود را در این مسیر ایفا کند.

شکوفایی اقتصادی نیازمند تلاش همه جانبه،مجاهدانه و عالمانه  آحاد جامعه

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شاهد بیان داشت: کسانی که توانایی تولید ندارند با حمایت و اصرار بر استفاده از کالای داخلی، تولید کنندگان با بالابردن کیفیت و افزایش صرفه‌اقتصادی، قانون‌گذاران با وضع قوانین حمایتی و بانک‌ها با هدایت نقدینگی و ارائه بسته‌های حمایتی و دولت با پشتیبانی از تولیدکنندگان و نظارت بر اجرای صحیح قوانین، و به طور کلی تمامی آحاد جامعه با شناخت وظیفه خود و عمل مجاهدانه و عالمانه برای شکوفایی اقتصادی کشور تلاش کنند که همانطور که مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند با تنبلی و بی‌حالی و کم‌انگیزگی مشکلات کشور حل نخواهد.

مداح در پایان یادآوری کرد: امید است که در آینده‌ای نزدیک با گوش دادن و عمل کردن به رهنمود‌های رهبر انقلاب، از منجلاب مشکلات اقتصادی خارج شده و امسال به سال شکوفایی اقتصادی تبدیل شود تا یک قدم دیگر به تحقق دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی نزدیک شویم که به تعبیر ایشان، آینده روشن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.