رئیس پلیس راه استان اردبیل اعلام کرد؛

ریزش سنگلاخ در سرچم اردبیل تلفاتی نداشته/ ۱۳ بدر اردبیلی‌ها همراه با تندباد

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: ریزش سنگلاخ‌ها در محور اردبیل – سرچم هیچ تلفات جانی و خسارت مالی به همراه نداشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سیدحجت فتاحی در جریان بازدید از اعضای کارگروه مدیریت بحران از محور اردبیل – سرچم اظهار کرد: به دنبال بارش‌های اخیر بخشی از کوه‌های محور اردبیل – سرچم دچار ریزش شده که اوایل صبح به محض اطلاع راهداران در منطقه حاضر شده و در کمتر از یک ساعت مسدودیت مقطعی سرچم را برطرف کرده و نسبت به روان ساختن جریان تردد‌ها اقدام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در این شرایط از رانندگان انتظار داریم تا با سرعت مطمئنه و با رعایت نکات ایمنی در جاده‌ها تردد کنند تا حادثه ناگواری در محور‌های مواصلاتی استان رخ ندهد.

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: کلیه محور‌های مواصلاتی استان اردبیل در حال حاضر باز بوده و تردد در آن‌ها جریان دارد.

فتاحی بیان کرد: همزمان با روز طبیعت تردد کامیون‌ها و وسایط نقلیه سنگین در تمامی محور‌های مواصلاتی استان ممنوع است و هموطنانی که برای گردش در طبیعت در محور‌های مواصلاتی تردد خواهند کرد با سرعت مطمئنه و رعایت مقررات از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز اظهار کرد: اکیپ راهداری استان با تمام امکانات و تجهیزات از اوایل صبح در محور اردبیل – سرچم حاضر شده و محل ریزش سنگلاخ‌ها را مورد بررسی قرار داده و نسبت به رفع نقاط حادثه‌خیز اقدام کردند.

علی رحمتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به غیر از محور خلخال – پونل که همیشه در این ایام با ریزش احتمالی بهمن مسدود است هیچ مشکلی در تردد محور‌ها و مسیر‌های مواصلاتی وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل نیز گفت: امسال به دلیل شرایط جوی خاص تمام دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران به حال آماده‌باش درآمده‌اند، ولی تاکنون هیچ حادثه ناگواری در سطح استان اردبیل رخ نداده است.

فرهاد عبدالعلیپور با بیان اینکه هیچ طغیان رودخانه و جاری شدن سیلی در سطح استان تا این لحظه گزارش نشده است، تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی وزش تندباد‌های شدید در روز‌های آینده از هموطنان انتظار می‌رود از حضور در کنار اجسام معلق به ویژه تابلوها، درختان کهنسال و … پرهیز کنند.

۱۳ بدر اردبیلی‌ها همراه با تندباد

سیزدهمین روز بهار که به نام روز طبیعت نامگذاری شده برای هموطنان اردبیلی همراه با وزش تندباد و سرمای ابتدای بهار خواهد بود.

منطقه اردبیل، هواشناسی استان اردبیل هوای روز ۱۳ فروردین روز طبیعت را نیمه ابری همراه با وزش باد‌های تند در مناطق مرکزی و جنوبی اعلام کرد که در برخی از ساعات همراه با رگبار‌های بهاری خواهد بود.

با خروج سامانه بارشی از صبح سه‌شنبه به تدریج افزایش دمای چهار تا ۱۰ درجه‌ای در تمام مناطق استان اردبیل اتفاق افتاده و این شرایط جوی همراه با وزش باد‌های گرم و ذوب شدن برف در مناطق کوهستانی خواهد بود که به افزایش روان‌آب‌ها منجر خواهد شد.

در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش از سرعین، نیر و اردبیل گزارش شده و با خروج سامانه بارشی از سه‌شنبه به تدریج تا پایان هفته دمای هوا افزایش خواهد یافت.

اما در روز طبیعت اداره کل محیط زیست استان و شهرداری اردبیل با برپایی ایستگاه‌های چهارگانه در خروجی شهر‌ها نسبت به جمع‌آوری سبزه و ماهی قرمز اقدام می‌کند که از هموطنان خواسته شده از رهاسازی سبزه و ماهی قرمز که منجر به پیدایش و ازدیاد گونه‌های مهاجر می‌شود و در نتیجه به اکوسیستم طبیعت لطمه وارد کرده و صدمه می‌زند، خودداری کنند.

با توجه به شرایط بارندگی‌های اخیر در مناطق مختلف استان احتمال خطر از باب آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کمتر است، ولی همچنان از هموطنان خواسته شده از روشن کردن گون و سایر گونه‌ها جلوگیری کرده و به هنگام ترک منطقه در کنار حفظ پوشش گیاهی مرتعی از تخریب و آتش‌سوزی‌های احتمالی جلوگیری کنند.

محیط زیست استان اردبیل در کنار فعال کردن اکیپ‌های پایش و نظارت خود با هرگونه تخریب جنگل‌ها و مراتع و محیط زیست جلوگیری کرده و با توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در خروجی شهر‌های مختلف از هموطنان خواسته تا از ریختن زباله و پسماند در طبیعت خودداری کنند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.