معاون تربیت بدنی و سلامت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۳۰ درصد کوله پشتی دانش آموزان وسایل غیر ضروری است

حمیدی با اشاره به طرح سبک شدن کوله پشتی دانش‌آموزان گفت: ۳۰ درصد از کوله پشتی‌ها را وسایل غیر ضروری تشکیل می‌دهد.

30 درصد کوله پشتی دانش آموزان وسایل غیر ضروری استمهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سبک شدن کوله پشتی دانش آموزان اظهار کرد: این طرح روند تکاملی در پی دارد و آگاهی بخشی‌ها در این زمینه از طریق رسانه‌های عمومی و تلویزیون تعاملی سینا در حال انجام است.

وی ادامه داد: در سمینارهای آموزشی به موضوع سبک شدن کوله پشتی دانش آموزان  تو جه می‌شود از طرفی آموزش و پرورش هم به دنبال کاهش محتوای آموزشی است تا این موضوع به طور جدی دنبال شود.

حمیدی با اشاره به برنامه ویژه مدارس( بوم) گفت: این برنامه ۲ساعت درسی دانش آموزان را کاهش داده است و نشان می‌دهد که آموزش وپرورش به دنبال تغییر ساعات درسی به مهارت آموزی است.

تمهیدات آموزش و پرورش برای کاهش عارضه فلج شانه ای دانش آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به این تحولات که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی انجام شده است و نظر وزیر درباره تغییر در محتوای درسی دانش آموزان توجه به سبک شدن کوله پشتی به طور ویژه در دستور کار است.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های انجام شده درباره محتوای کوله پشتی دانش آموزان،‌ ۳۰ درصد حجم کوله پشتی‌ها وسایل غیر ضروری است، تاکید کرد: در حال آگاهی بخشی نسبت به سبک شدن کوله پشتی دانش آموزان هستیم تا درصد کمتری از آنها با مشکلات فلج شانه‌‌ای که اکنون در جامعه دانش آموزی رواج دارد مواجه شویم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
جعبه ی مداد رنگی ،جعبه ی خط کش و نقاله و گونیا، جعبه دستمال کاغذی ،کیف پولی، جعبه ماژیک ها، جامدادی خودکارها،ظرف غذا و خلاصه همچنان ادامه دارد خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
اين كوله پشتيا اين طفلاي معصوم مملكت رو اذیت میکنه همه اش هم تقصير آموزش و پرورشه كه بچه ها رو مجبور ميكنه كلي كتاب و دفتر با خودشون بيارن مدرسه و ببرن
آخرین اخبار