موسی‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

جاری شدن خون جوانان انقلابی، لازمه گام دوم انقلاب/ ضعف در عدم بکارگیری و اعتماد کردن به جوانان

دبیرکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی گفت: گام دوم انقلاب به مراتب بهتر و زیباتر از قبل برداشته می‌شود.

جوانگراییاحمدرضا موسی‌پور دبیرکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: چهل سال از حرکت عظیم انقلاب اسلامی می‌گذرد؛ کسانی که در اوایل حرکت نهضت اسلامی ایران در خط مقدم و در اجزای درونی آن قرار داشته‌اند، عموماً از جوانان گوش به فرمان رهبر بوده و قدم در مسیری گذاشته بودند که سرانجامی روشن و پر امید را در آن می‌دیدند، برایشان تفاوتی نداشت که جانشان را از دست خواهند داد یا نه، هرکدام از آن‌ها به مثابه یک سرباز فداکار و ایثارگر رفتار می‌کردند.

وی ادامه داد: نهاد‌های حکومتی و دولتی از عناصر رژیم سابق تهی شده و ضروری بود جریان انقلابی هرچه سریع‌تر جای خالی آن‌ها را پرکنند تا کشور به حالت مطلبوش برسد. همان جوانان لبیک دیگری گفتند تا مبادا فرمان امامشان روی زمین بماند. دوران ناآرامی‌های داخلی آن هم در وضعیتی که نوزاد انقلاب به تازگی پا بر عرصه حیات گذاشته بود به همت همان جوانان مدیریت شد.

دبیرکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی افزود: جنگ آزمونی دیگر برای اثبات توانایی‌های متعدد آنها بود. مدیریت جنگ بر عده کسانی بود که بر صورتشان مو نروییده بود. جوانانی با سن‌های ۲۰ تا۳۰ سال چنان مردانه در میدان‌های متعدد جنگی، خدماتی، اداری و مدیریتی جان‌فشانی می‌کردند که کار به جایی رسید که امام امت آرزوی خود را محشور شدن با آن‌ها عنوان کرد.

گام دوم انقلاب فصلی جدید است که باید رقم بخورد

وی تصریح کرد: جوانان قدیمی که امروز در جایگاه پیشکسوت عرصه‌ جوانی قرار دارند در برخی موارد رغبتی از خود برای به ثمر رساندن گام دوم انقلاب را در خود نشان نمی‌دهند و فریادهای صریح و بی‌پرده رهبری را نادیده می‌گیرند. عموما به پیری معتقدند تا جوانگرایی، مدیران پیر و غرب دوست را بر مسند‌هایی می‌گمارند که روزی تکیه‌گاه‌های جوانانی بود که به آن‌ها اعتماد شده بود.

موسی‌پور ادامه داد: وقتی حرف از جوانگرایی زده می‌شود لبخندی ملیح زده و با لحنی تمسخرآمیز جوانان را به بی‌تجربگی و ناآگاهی متهم می‌کنند. آنان که اساسا به جوان‌ها فرصتی نداده‌اند که بخواهد تجربه‌ای برای خویش فراهم آورده و خلاقیت‌ها و افکار نو را وارد چرخه‌ کاری و مدیریتی کند. مدیران کهنسال بعضاً بسیار خدمات شایانی به انقلاب و اسلام نموده اند. مدیرانی که روزی پیر و مراد جمع به آن‌ها اعتماد کرد و فرصت آزمون خطا را به آن‌ها هدیه داد. مشخص نیست که استدلال بعضی از آقایان مسئول در عدم بکارگیری و اعتماد کردن به جوانان چیست.

وی در پایان تاکید کرد: به هرحال حجت بر ما تمام شده است، ولی و رهبرمان فرمان را صادر کرده است و مخاطب اصلی آن هم ما جوانان هستیم. گام دوم انقلاب به مراتب بهتر و زیباتر برداشته خواهد شد. کافی است خون ما جوانان وارد کالبد جوان انقلاب شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار