روسیه افزایش فعالیت ناتو در دریای سیاه را تهدید خواند

مقامات روس اعلام کردند مسکو بیانیه ناتو مبنی بر افزایش فعالیت کشتی‌ها در تنگه کرچ را منفی و تهدیدی برای امنیت منطقه ارزیابی می‌کند.

روسیه افزایش فعالیت ناتو در دریای سیاه را منفی و تهدید امنیت منطقه‌ای خواندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر گروشکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه، امروز (چهارشنبه) افزایش فعالیت ناتو در دریای سیاه را تهدیدی برای امنیت تمام منطقه دانست.

گروشکو در این خصوص اظهار داشت «موضع ما کاملا روشن است: از نظر نظامی، هر گونه تلاش ناتو در منطقه دریای سیاه بی‌معنی است. این فعالیت‌ها نه امنیت منطقه و نه امنیت ناتو را تقویت نخواهد کرد. در مقابل، با تهدید نظامی بیشتر همراه خواهد بود». او در ادامه افزود روسیه برای هر گونه تغییر نظامی در منطقه دریای سیاه آماده است و اگر ضروری باشد اقدامات دفاعی لازم را در پیش خواهد گرفت.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، نیز امروز (چهارشنبه) اظهار داشت روسیه افزایش فعالیت کشتی‌های ناتو در دریای سیاه را منفی و تهدیدی برای امنیت منطقه تلقی می‌کند.

پسکوف در پاسخ به این پرسش که کرملین بیانیه ناتو مبنی بر اعزام کشتی‌هایی به تنگه کرچ را چگونه ارزیابی می‌کند، اظهار داشت: «منفی. ما نمی‌دانیم این به چه معناست. وضعیت تنگه کرچ و کشتی‌رانی در آنجا کاملا شناخته‌شده است و مطابق با قوانین بین‌المللی، موضع روسیه بسیار محکم و ثابت خواهد بود. این نیز کاملا شناخته‌شده است».

پسکوف در پاسخ به سوال نیز که تحت چه شرایطی روسیه به کشتی‌های ناتو اجازه عبور از تنگه کرچ را می‌دهد، گفت: مسکو بحث‌های فرضی را اشتباه می‌داند. وی افزود در صورتیکه درخواست مربوطه دریافت شود در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

روز گذشته (سه‌شنبه) «کای بیلی هاچیسون» نماینده آمریکا در ناتو، گفت: کشور متبوعش در حال کار کردن بر روی یک بسته اقدامی نظیر نظارت هوایی و افزایش کشتی‌های ناتو در دریای سیاه است. انتظار می‌رود این پیشنهاد در نشست آتی ناتو در واشنگتن به وزرای خارجه کشور‌های عضو ارائه شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار