رخشانی مهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

آخرین جرئیات بازگشایی مدارس سیل زده در ۱۷ فروردین/ هیچ مدرسه‌‌ای ۱۰۰ درصد تخریب نشده است

رئیس سازمان نوسازی مدارس با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی کلاس‌های درس در مناطق سیل زده گفت: هیچ مدرسه ای در مناطق سیل زده تخریب صد در صد نشده است.

آخرین جرئیات از بازگشایی مدارس سیل زده در ۱۷ فروردین/ هیچ مدرسه‌ای تخریب نشده استمهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت مدارس مناطق سیل‌زده کشور اظهار کرد: در استان گلستان مشکلی از نظر آغاز به کار مدارس نداریم و امکانات حداقلی در مدارس مناطق سیل زده در نظر گرفته شده است تا مشکلی از نظر تامین تجهیزات و فضای آموزشی برای دانش آموزان وجود نداشته باشد، بنابراین مدارس این امکان را دارند که از ۱۷ فروردین فعالیتشان را آغاز کنند.

وی ادامه داد: با وجود  آمادگی که برای بازگشایی مدارس در روز شنبه وجود دارد، اما تصمیم آغاز به کار مدارس از سوی وزارتخانه به استان واگذار شده است و در استان بنا بر تصمیم ستاد مدیریت بحران و اداره کل آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس تصمیم‌گیری می‌شود که بنا بر تصمیمات گرفته شده فعالیت مدارس در مناطق  آق قلا و گمیشان با یک هفته تاخیر آغاز خواهد شد.

وضعیت فعالیت مدارس سیل زده لرستان

رخشانی مهر درباره وضعیت بازگشایی مدارس در لرستان اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده مدارس تخریبی در استان لرستان هم  بر اثر سیل نداشتیم و تعدادی از مدارس به جهت شدت سیل تا ارتفاع سقف دچار گل و لای شدند و بنابر این چنین شرایطی  ناگزیر هستیم تا امکانات موقتی همچون کانکس برای تحصیل دانش آموزان فراهم کنیم.

وی با اشاره به آمار ۵۵ مدرسه آسیب دیده این استان ادامه داد: با توجه به شرایط موجود در استان لرستان در حال بررسی شرایط این مدارس و آماده سازی آن هستیم و بنا بر اعلام استان، مدارس با یک هفته تاخیر یعنی از بیست و چهارم فروردین  آغاز به کار می‌کنند؛ در این مناطق با توجه به شدت خرابی‌ها تجهیزات لازم تا اواسط این هفته به استان ارسال می‌شود تا در فرصت لازم ساماندهی شرایط و استقرا تجهیزات انجام شود.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس از استقرار نماینده ویژه سازمان نوسازی در استان لرستان خبر داد و گفت:  نماینده ویژه مادامی که میزان خسارات و شرایط مدارس سیل‌زده مشخص شود در این منطقه به طور دائم استقرار پیدا می‌کند تا بتوانیم هرچه سریعتر ساماندهی مدارس را انجام دهیم  و چنین تجربه مشابهی در مناطق زلزله زده کرمانشاه داشتیم که موفق بوده است.

آخرین جزئیات از بازگشایی مدارس خوزستان

رخشانی مهر به وضعیت مدارس خوزستان هم اشاره کرد و گفت: در استان خوزستان هنوز برآوردی از میزان خسارات‌ وجود ندارد و با توجه به اعلام استان مدارس یک هفته دیرتر از موعد آغاز به کار می‌کنند.

وی تصریح کرد: در استان خوزستان هنوز در حال بررسی شرایط و میزان خسارات هستیم و سعی می‌کنیم حداقل امکانات لازم برای بازگشایی مدارس را در مدت زمان کوتاهی فراهم کنیم؛ هرچند در بسیاری از مدارس گل و لای بسیار زیادی وجود دارد و همین موضوع باعث می‌شود که این مدارس نیازمند تعمیرات اساسی باشند.

مدارس مامنی برای سیل زدگان

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس با تاکید بر اینکه هیچ مدرسه تخریبی در استان‌های بررسی شده سیل زده  تاکنون وجود نداشته است؛ تصریح کرد: البته در بعضی از مناطق شدت گل و لای به حدی است که مدارس نیازمند تعمیرات اساسی هستند.

وی تاکید کرد: در زمان وقوع سیل و پس از آن،  مدارس به عنوان مامنی برای سیل زدگان در نظر گرفته شدند و در مواردی تاخیر در فعالیت مدارس هم به دلیل این است که این فضا‌ها به عنوان محل اسکان مردم در نظر گرفته شدند.

رخشانی مهر درباره میزان خسارات وارده به مدارس مناطق سیل‌زده کشور بیان کرد: در استان گلستان سیل خسارت ۲۶ میلیارد تومانی به مدارس وارد کرده است و در استان‌های لرستان و خوزستان هنوز نمی‌توان برآورد دقیقی از میزان خسارات داشته باشیم، اما سعی می‌کنیم تا در تمام مدارس آسیب دیده هر چه سریعتر امکانات لازم برای دانش آموزان فراهم باشد و در گام های بعدی نوسازی و بازسازی مدارس در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
البته اضافه کنید بچه ها با قایق وارد کلاس درس شوند وکلا در قایق باشند چون کل مدرسه غرق در آب هست البته میشه یه کاردیگه هم کرد ماهیگیری وقایق رانی هم آموزش بدهند به بچه ها شرایط فراهم هست .
Germany
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
اره ۹۹ درصد خراب شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
اول ابهای مدرسه هاروتخلیه کنیدبعد ب دانش اموزانربگید بیان مدرسه وگرنه میان اب بازی میکنن حواسشون ب درس نیس!!!!
آخرین اخبار