آیا ماه رشد مو‌ها را افزایش می‌دهد؟

برخی می گویند، برای تقویت مو‌ها و رشد سریع آن‌ها یعنی ۱.۵ تا ۱.۸ سانتی متر در ماه، باید مو‌ها را زمانیکه قرص ماه کامل است کوتاه کرد.

طبق گفته برخی از افراد ماه تاثیر بسزایی بر روی رشد موهای انسان داشته و به این امر کمک می کند، اما چگونه و چطور ممکن است که قمر زمین سبب رشد موهای افراد شود؟!

امروز باشگاه خبرنگاران جوان صرفا جهت اطلاع ، گفته ها و شنیده هایی را در مورد این موضوع برای شما آماده کرده است.

آیا ماه رشد مو‌ها را افزایش می‌دهد؟

ویژگی‌های ماه

ماه تنها قمر سیارهٔ زمین نامیده می شود که با بازتاباندن نور خورشید، شب‌های زمین را کمی روشن می‌کند.

ماه را پنجمین قمر طبیعیِ بزرگ در سامانهٔ خورشیدی در میان ۱۷۳ قمر موجود در این سامانه می دانند که قطرِ آن در حدودِ ۳٬۵۰۰ کیلومتر است، جوّی ندارد و در پهنهٔ آن دهانه‌های برخوردی درپیِ برخوردِ سنگ‌های آسمانی پدید آمده‌است.

قطر کرهٔ ماه یک‌چهارمِ کرهٔ زمین است و هیچ سیارهٔ دیگری در سامانهٔ خورشیدی، نسبت به اندازهٔ خود، دورگردی به این بزرگی ندارد. [۹]چگالی ماه چهار پنجم چگالی زمین است.


ببینید: کره زمین از ماه چگونه دیده می‌شود؟


برخلاف زمین، ماه نه دارای آب است، نه هوا، نه زندگی و نه میدان مغناطیسی و از همین رو نمی‌توان گفت که ماه کاملاً غیرفعال است، زیرا «ماه‌لرزه» را باید نشانه‌ای از وجود نوعی حرکت در درون آن دانست.

بطور قطع ماه در دوران گذشته، آتشفشان‌هایی داشته‌است؛ اما غالب حفره‌هایی را که در آن می‌بینیم، نتیجه اصابت سنگ‌های آسمانی در اولین روز‌های شکل‌گیری آن است. بعضی از این حفره‌ها عظیم اند برای نمونه عمق حفره نیوتون ۸٬۰۰۰ متر است.

هنگامی که سفینه فضایی شوروی به نام لونا ۳ از پشت ماه عکس گرفت، دانشمندان دیدند که روی پنهان ماه درست مانند روی آشکار آن نیست. در آنجا، تعداد حفره‌ها بسیار بیشتر بود؛ اما به‌طور کلی، از حفره‌های روی آشنای ماه کوچک‌تر بودند.

آیا ماه رشد مو‌ها را افزایش می‌دهد؟

ماه سبب رشد مو‌ها می‌شود؟!

برخی می گویند، برای تقویت مو‌ها و رشد سریع آن‌ها یعنی ۱.۵ تا ۱.۸ سانتی متر در ماه، باید مو‌ها را زمانیکه قرص ماه کامل است کوتاه کرد.


این مطلب را از دست ندهید: درمان ریزش مو با ترفند‌های خانگی و ارزان قیمت


اما واقع در این میان سوالی مطرح می شود، چرا؟

سلامت مو بستگی به این دارد که خون در پوست سر به خوبی جریان داشته باشد تا مواد مغذی کافی به سلول‌ها برسد و قدرت جاذبه‌ی ماه نیز به همان شیوه ایی که سبب وقوع جزر و مد دریا‌ها می‌شود، روی مایعات درون بدن به ویژه خون تاثیر می‌گذارد.


این مطلب را از دست ندهید: سریع‌ترین روش‌های افزایش رشد مو


در واقع ماه کامل سبب افزایش قطر داخلی مویرگ‌ها شده و به این ترتیب خون بهتر جریان می‌یابد و مواد مغذی لازم برای سلول‌ها بهتر تامین می‌شود که این امر سبب رشد موهای فرد می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار