ائتلاف بین‌المللی: از محل پنهان شدن ابوبکر بغدادی خبر نداریم

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی اطلاع داشتن این ائتلاف از محل پنهان شدن سرکرده گروه تروریستی داعش را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ جیمز رولنسون، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضدداعش، در مصاحبه با شبکه الحدث گفت این ائتلاف از محل پنهان شدن ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، اطلاعی ندارد. 

او  با تاکید بر اینکه، تلاش برای یافتن محل پنهان شدن بغدادی و بازداشت او ادامه دارد، گفت: می‌دانم که پاسخ این سوال اهمیت دارد، اما باید درک کنیم که نقش بغدادی در هدایت داعش، این روز‌ها دیگر اهمیت زیادی ندارد. گمانه‌زنی‌هایی درباره محل احتمالی پنهان شدن بغدادی وجود دارد که نمی‌خواهم به آن‌ها بپردازم. ما به تلاش‌های خود برای پیگرد هر یک از سرکردگان داعش ادامه خواهیم داد تا آن‌ها را بازداشت کنیم.

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی درباره سرنوشت عناصر اسیر شده داعش نیز گفت: ما آمار دقیقی از شمار افراد کشته یا اسیر شده، نداریم، اما در مجموع حدود دو هزار نفر از عناصر داعش در اسارت هستند. هزار نفر از این عناصر از جنگجویان خارجی داعش هستند. جنگجویان بازداشت شده در اختیار نیرو‌های سوریه دموکراتیک هستند. آن‌ها می‌دانند عناصر داعش حتی در زمان بازداشت تا چه اندازه ممکن است خطرناک باشند. نباید فراموش کنیم که داعش کنترل این منطقه را بیش از دو سال در دست داشت و تونل‌های زیادی را در منطقه حفر کردند. ممکن است هنوز بعضی از عناصر داعش در بعضی از این تونل‌ها پنهان شده باشند. ما به اعمال فشار بر عناصر داعش ادامه خواهیم داد.

این سخنگو در پاسخ به سوالی درباره احتمال بروز درگیری بین ارتش ترکیه و نیرو‌های سوریه دموکراتیک در شمال سوریه افزود: درباره آنچه که ممکن است ترکیه انجام دهد، اظهارنظر نخواهم کرد. وزیر دفاع ما در این‌باره سخن گفت. ضروری است که توجه کنیم داعش قدرت خود را در این منطقه از دست داد، اما جنگ با آن هنوز پایان نیافته است و ائتلاف به حمایت از نیرو‌های مسلح عراق و نیرو‌های سوریه دموکراتیک با هدف ادامه اعمال فشار بر داعش، ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: داعش ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار