سخنگوی وزارت ارتباطات:

سیل، موجب خسارت ۱۵۰۰ میلیاردی شبکه ارتباطی در پلدختر شد

سخنگوی وزارت ارتباطات ، خسارت سیل به شبکه ارتباطی کل کشور را ۱۵۰۰ میلیارد تومان تخمین زد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، جمال هادیان زواره، سخنگوی وزارت ارتباطات با بیان اینکه مرکز مخابرات در منطقه پلدختر استان لرستان به دلیل وقوع سیل کاملا از بین رفت، خسارت سیل به شبکه ارتباطی کل کشور را ۱۵۰۰ میلیارد تومان تخمین زد.

 هادیان زواره ، آخرین وضعیت شبکه ارتباطی در استان‌های سیل زده کشور را تشریح کرد و گفت: بیشترین مشکل در خصوص قطعی ارتباطات ناشی از سیل مربوط به منطقه پلدختر و روستا‌های اطراف آن است که برآورد خسارت آن حدود ۳۵۰ میلیارد تومان عنوان شده است. همچنین خسارت سیل‌های اخیر به سیستم ارتباطی کشور حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

وی با بیان اینکه به دستور رئیس جمهور، وزیر ارتباطات شخصاً مدیریت بحران در منطقه پلدختر استان لرستان را برعهده گرفت، اظهار کرد: به دلیل وقوع سیل، کل ارتباطات این منطقه و مناطق روستایی نزدیک به آن قطع شده بود. در همین حال یک مرکز مخابراتی در این منطقه، به طور کلی نابود شده و شبکه فیبرنوری قطع شده است.

سخنگوی وزارت ارتباطات با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای برقراری ارتباطات قطع شده در منطقه پلدختر و استان لرستان، تاکید کرد: با کمک سازمان‌ها و نیز استان‌های همجوار، موفق به راه اندازی ارتباطات موبایل و اینترنت ۳ G. و ۴ G. تا ظهر روز گذشته شدیم. اما از آنجایی که کل زیرساخت شبکه تلفن ثابت در منطقه پلدختر از بین رفته است، برقراری سرویس تلفن ثابت در این منطقه زمان بر خواهد بود.

هادیان زواره با بیان اینکه تمام مرکز مخابراتی، سوئیچ و شبکه فیبر در این منطقه نابود شده است، افزود: عملیات حفاری برای احداث دوباره شبکه تلفن ثابت در پلدختر آغاز شده و تجهیزات در حال ورود به این استان است. در همین حال ساختمان جدیدی برای بنای مرکز مخابرات این منطقه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ارتباطات در سایر مناطق استان لرستان پایدار است، بیان کرد: راه اندازی بالن ارتباطی بحران و وای فای رایگان از دیگر اقداماتی است که برای پلدختر و مناطق اطراف آن در نظر گرفته شده است. در همین حال به دلیل قطعی شبکه برق، برخی از سایت‌های موبایل از کار افتاده بود که نسبت به نصب دیزل ژنراتور در این مناطق اقدام صورت گرفت.

سخنگوی وزارت ارتباطات گفت: برای استفاده مردم سیل زده از شبکه بانکی کشور، بیش از ۵۰۰ دستگاه پوز بانکی بین اصناف توزیع شد و با وجود قطع شدن خودپردازها، موفق به راه اندازی امکانات اینترنت برای ۴ بانک شده‌ایم.

هادیان زواره با بیان اینکه سیستم تلفن ثابت اضطراری برای تمامی مراکز حساس و درگیر بحران از جمله بیمارستانها، اورژانس و فرمانداری‌ها در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: برای برقراری ارتباطات قطع شده فیبرنوری در پلدختر از مسیر پشتیبان شبکه فیبر در خوزستان استفاده شده است.

وی با اشاره به حضور شب گذشته وزیر ارتباطات در منطقه سیل زده خوزستان و بازدید از سد‌های این استان، اضافه کرد: ارتباطات هیچیک از مناطق سیل زده مانند پلدختر با مشکل جدی مواجه نشد و هم اکنون نیز در استان خوزستان، قطعی مقطعی در بخشی از روستا‌ها وجود دارد که به سرعت در حال برطرف شدن است.

سخنگوی وزارت ارتباطات با تاکید بر اینکه با مشکل جدی در سایر مناطق مواجه نیستیم، گفت: کارکنان وزارت ارتباطات در تمامی مناطق در حال آماده باش هستند تا در صورت بروز اختلال احتمالی به سرعت نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

انتهای پیام/ر

خسارت ۱۵۰۰ میلیاردی سیل به شبکه ارتباطی/نابودی مخابرات پلدختر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.