دالوندی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اعزام ۵ گروه پرستاری به مناطق سیل زده/ تلاش برای حفظ سلامت مردم مستقر در کمپ‌

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: سازمان نظام پرستاری پنج گروه پرستاری را به طور داوطلبانه به مناطق سیل زده اعزام کرده است.

اعزام ۵ گروه پرستاری داوطلب به مناطق سیل زده/ اعزام پرستاران سازمان‌یافته انجام نشده استاصغر دالوندی رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پس از وقوع سیل در استان‌های گلستان، لرستان، مازندران و خوزستان گروه‌های مختلف به صورت داوطلبانه به یاری هموطنان سیل زده و گرفتار شتافته‌اندو در این بین پرستاران یکی از گروه‌های پیشرو در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی داوطلبانه به مردم هستند.

وی ادامه داد: سازمان نظام پرستاری بسیار تلاش کرد تا اعزام نیرو‌ها به صورت سیستماتیک و سازمان یافته به مناطق سیل زده انجام شود، اما به دلایلی این امر محقق نشد و پرستاران به وسیله دانشکده‌های پرستاری و هیئت مدیره‌های سراسر کشور به مناطق سیل زده اعزام شدند.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور تاکید کرد: سازمان نظام پرستاری با همکاری و تعامل هیئت مدیره‌ها در سراسر کشور پنج گروه پرستار را به طور داوطلبانه به مناطق سیل زده لرستان و خوزستان اعزام کرده است و این افراد به صورت خودجوش به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب به مردم مناطق سیل زده مشغول شده‌اند.

آسیب برخی از پرستاران ساکن در مناطق سیل زده

دالوندی بیان کرد: متاسفانه در جریان سیلاب اخیر در استان‌های مختلف کشور، برخی از پرستاران ساکن در این مناطق خود دچار آسیب شده‌اند یا خانه‌هایشان به دلیل وقوع سیل از بین رفته است که یک موسسه خیریه اقدام به حمایت همه جانبه مالی و درمانی از پرستاران آسیب‌دیده کرده است.

وی ادامه داد: سازمان نظام پرستاری با همکاری هیئت مدیره‌های پرستاری در سراسر کشور اقدام به ارسال کمک‌های نقدی و کالایی در حد توان و وسع خود به مناطق سیل زده کرده است و پرستاران داوطلب که به این مناطق اعزام شده‌اند، مشغول ارائه اقدامات مراقبتی بوده تا سلامت مردم مستقر در کمپ‌ها با خطر جدی روبه رو نشود.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور یادآوری کرد: پرستاران داوطلب مراقب شیوع بیماری‌های عفونی و انواع عارضه‌های واگیر در مناطق سیل زده هستند و در این زمینه اقدامات بهداشتی و درمانی مناسبی را به مردم ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار