نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس خبر داد:

خسارت ۱۲۰۰ میلیارد تومانی سیل در کهگیلویه و بویراحمد

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس گفت: سیل بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به مردم وارد کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس ،در نشست علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ابعاد سیل اخیر در مناطق مختلف کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد ضمن ابراز همدردی با مردم آسیب دیده درگیر سیل به ویژه این استان، گفت: استان به دلیل قرار گرفتن در دامنه زاگرس مرکزی یکی از استان‌های پربارش کشور بوده و در سال زراعی جدید ۱۲۰۰ میلیمتر بارندگی به ویژه در حوزه شمالی استان به ثبت رسید.

زارعی تصریح کرد: بر اساس گزارش هواشناسی بیشترین بارش‌های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد و لرستان بوده و یاسوج از جمله ۴ شهر پربارش دنیا اعلام شده و این میزان بارندگی در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: به همین دلیل سیل بالغ بر ۱،۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به مردم و تأسیسات عمومی و زیربنایی وارد شد و متأسفانه ۳ نفر جان خود را از دست دادند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه سیل بیش از ۵۱۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی، باغات، اراضی، طرح‌های پرورش ماهی، دام و طیور خسارت وارد و تمامی فعالیت‌ها تعطیل شد، تصریح کرد: مردم به شدت دچار مشکل شدند.

وی افزود: همچنین در بخش راه حدود هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی روستایی آسیب دید و بیش از ۷۰۰ پل دچار آسیب و ۳۰ پل کاملاً تخریب شده است که مجموع خسارت در این بخش ۲۰۰ میلیارد برآورد شده است و به همین دلیل بیش از ۶۰ روستا هنوز از راه ارتباطی برخوردار نیستند.

زارعی بیان کرد: محور یاسوج – شیراز که از مهمترین محور‌های کشور محسوب می‌شود، بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت دید و همچنین در بخش مسکن شهری و روستایی ۱۹۰۰ واحد مسکونی تخریب و یا دچار خسارت شد که میزان خسارت ۶۸ میلیارد تومان بوده است.

 

انتهای پیام/ت

خسارت های بارش های اخیر باران در استان کهگیلویه و بویر احمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.