سیل ۳۰ میلیارد ریال به مساجد خراسان شمالی خسارت زد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: بر اساس برآورد‌های اولیه، بارش باران و وقوع سیل ۳۰ میلیارد ریال به مساجد و بقاع متبرکه امامزادگان استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حجت الاسلام عظیم آسوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: بر اساس برآورد‌های اولیه، بارش باران و وقوع سیل نوروز امسال ۳۰ میلیارد ریال به مساجد و بقاع متبرکه امامزادگان استان خسارت وارد کرده است.

وی افزود: بارش باران باعث وارد آمدن خسارت به ۲۸ مسجد و حسینیه و پنج بقعه متبرکه امام زادگان در استان شد.

حجت الاسلام آسوده با اشاره به این که این آسیب‌ها به جز در شهرستان اسفراین در تمامی شهرستان‌های استان بوده است ، گفت: از مجموع خسارات وارده بیشترین آن‌ها در بجنورد با ۲۰ میلیارد ریال و شیروان با چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بوده است.
وی اظهار کرد: آسیب‌های وارده به مساجد و حسینیه‌ها و امام زادگان از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد برآورد شده که به صورت ریزش سقف ، دیوار و تخریب سرویس بهداشتی و نفوذ آب به داخل بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان این که بیشترین آسیب‌های وارده به مساجد روستا‌های استان به دلیل بافت قدیمی آن‌ها وارد آمده است ، افزود: با توجه به قرار گرفتن بیشتر امام زاده‌ها در فضا‌های مرتفع آسیب وارده به آن‌ها بیشتر از ناحیه بارندگی‌ها بوده و سیلاب خسارتی به این بخش‌ها وارد نکرده است.

حجت الاسلام آسوده گفت: در این راستا فقط آرامگاه پنج امام زاده استان دچار خسارت‌هایی از قبیل: تخریب دیوار و سقف شدند که مجموع خسارت وارده به آن‌ها کمتر از یک میلیارد ریال بوده است.

گفتنی است:خراسان شمالی دارای ۱۶۸ بقعه متبرکه و حدود یک هزار و ۵۰۰ مسجد، تکیه و حسینیه است و همچنین دارای پنج هزار و ۶۱۹ موقوفه و ۱۱ هزار و ۶۹۹ رقبه می‌باشد.

انتهای پیام / ب

خسارت سیل به مساجد و بقاع متبرکه خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.