انگلیس برای کنترل بیشتر شبکه‌های اجتماعی قوانین جدیدی وضع می‌کند

دولت انگلیس در راستای کنترل بیشتر انتشار محتوا و مطالب مخرب در شبکه‌های اجتماعی قوانین جدیدی را تصویب می‌کند.

انگلیس انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی را محدودتر می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گلوبال‌نیوز، دولت انگلیس طرحی پیشنهاد داد که بر اساس آن از این پس مدیران رسانه‌های اجتماعی مسئول مستقیم انتشار محتوای مخرب و آسیب‌زا شناخته می‌شوند و در صورت بی‌توجهی و نقض قوانین این طرح، با جریمه‌ها و اقدامات تنبیهی مواجه خواهند شد.

بنا به این گزارش، دسترسی آسان کاربران شبکه‌های اجتماعی به ویژه جوانان به محتواهای مخرب و آسیب‌زا از جمله ترویج تروریسم، فساد اخلاقی، خودآزاری و دیگرآزاری موجب نگرانی فزاینده دولتها در سطح جهانی شده است. طرح دولت انگلیس نیز در چارچوب مدیریت بهتر محتوای شبکه‌های اجتماعی است.

آنگونه که در این طرح دولتی انگلیس آمده یک سازمان قانونگذاری در این رابطه تشکیل می‌شود که وظیفه آن نظارت بر اجرای قوانین مربوط به شبکه‌های اجتماعی و جریمه شرکتهای متخلف است.

جریمه‌کردن نقدی، مسدود کردن دسترسی به وب‌سایت‌ها، و مسئول شناختن مدیران ارشد شرکتهای اجتماعی از جمله اقدامات تنبیهی گنجانده‌شده در این طرح است.

«ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس، در این خصوص گفته است گرچه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در پیوند و ارتباط افراد بسیار عالی است، در خصوص امنیت کاربران خود به‌ویژه کودکان و افراد جوان کار چندانی انجام نداده است.

نخست‌وزیر انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «کار چندانی صورت نگرفته، وقت آن است به گونه‌ای متفاوت عمل کنیم. ما به حرف والدین و فعالان اجتماعی گوش دادیم و تلاش داریم تا شرکت‌های اینترنتی را موظف به حفاظت از امنیت بیشتر کاربران کنیم».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار