رئیس مرکز مدیریت شبکه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

انتقال مراکز جامع سلامت در خطر سیل به مناطق امن/ پزشکی خانواده دراستان‌های سیل زده متوقف نشده است

شریعتی گفت: مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشت در خطر سیل به مکان‌های امن منتقل شده‌اند.

کنترل تمام عوامل بیماری زا در مناطق سیل زده/ انجام واکیسیناسیون روتین در مناطق سیل زدهمحمد شریعتی قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت و رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تمام مراکز جامع خدمات سلامت، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشت در مناطق سیل زده با تمام ظرفیت و امکانات خود مشغول به ارائه خدمات بهداشتی درمانی مناسب به مردم و مراجعه کنندگان هستند و وقوع سیلاب هیچ اختلالی را در کار ارائه خدمات حوزه سلامت به مردم ایجاد نکرده است.

وی ادامه داد: در مناطقی که خطر بروز سیل وجود دارد مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشت به مکان‌های امن منتقل شده‌اند و تا به امروز هیچ مشکلی در این زمینه پیدا نشده است.

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: مراکز جامع خدمات سلامت در خانه‌های بهداشت در مناطق سیل زده به اردوگاه‌ها و کمپ‌های مردم مناطق سیل زده منتقل شده‌اند و خوشبختانه هیچگونه مشکلی در زمینه بروز و پیدایش بیماری‌های واگیر و عفونی در مناطق سیل زده دیده نشده است.

شریعتی تأکید کرد: یکی از اقدامات وزارت بهداشت در مناطق سیل زده پیشگیری از بروز بیماری‌های عفونی و واگیر است و در این خصوص تمامی موارد و عوامل بیماری‌زا در این مناطق به طور دقیق رصد و کنترل می‌شود و اقدامات پیشگیرانه مؤثری در زمینه جلوگیری از شیوع بیماری‌های مختلف انجام شده است.

نظارت دقیق بر روی سلامت بهداشت محیط مناطق سیل زده کشور

وی با اشاره به اینکه نظارت دقیق بر روی سلامت بهداشت محیط در مناطق سیل زده به وسیله وزارت بهداشت انجام می‌شود، بیان کرد: وزارت بهداشت به طور جدی مراقب پیشگیری از بیماری‌های مختلف و رعایت بهداشت محیط در مناطق سیل زده است تا سلامتی افراد ساکن در این مناطق با مشکلی روبرو نشود و معاونت بهداشت وزارت بهداشت عوامل بروز مشکلات بهداشتی را شناسایی و به دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام می‌کند.

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: واکسیناسیون روتین در مناطق سیل زده بدون بروز هیچ مشکلی انجام می‌شود و خوشبختانه ما هیچ کمبودی در زمینه انواع واکسن در کشور به ویژه در مناطق سیل زده نداریم و تمام خدمات و پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور انجام و هر یک وظایف مشخصی در زمینه کنترل و رصد مسائل بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌های مختلف دارند.

شریعتی گفت: سیستم پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق روستایی که دچار سیلاب شده به طور دقیق و کامل انجام می‌شود و پزشک خانواده نیز در مناطقی که از قبل اجرا می‌شد کماکان در راستای ارائه خدمات بهداشتی – درمانی به مردم اجرا می‌شود و تنها به دلیل وقوع سیل فقط ممکن است در برخی از مناطق مکان ارائه دهنده خدمات حوزه سلامت در قالب پزشک خانواده، نظام ارجاع تغییر پیدا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.