طالقانی:گزینه بلژیکی تیم ملی فوتبال در حد شایعه است

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران گفت: تاکنون نام هیچ گزینه‌ای حتی مارک ویلموتس برای سرمربیگری تیم ملی در هیئت رئیسه فدراسیون مطرح نشده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بحث انتخاب جانشین کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال ایران این روز‌ها به سوژه داغی تبدیل شده است و از گزینه‌های مختلفی، چون برانکو ایوانکوویچ، هروه رنار، لورن بلان در این مدت به عنوان گزینه سرمربیگری تیم ملی نام برده می‌شود.

مارک ویلموتس بلژیکی جدیدترین نامی است که از آن به عنوان گزینه سرمربیگری تیم ملی ایران یاد می‌کنند.

ویلموتس ۲۲ فوریه ۱۹۶۹ در شهر یودوئینه بلژیک به دنیا آمد و به عنوان یک هافبک تهاجمی در دوران بازیگری اش پیراهن تیم‌های سنت ترویدن، میشلن، استاندارد لیژ، شالکه آلمان و بوردو فرانسه را به تن کرد.

او همچنین آمار ۷۰ بازی و ۲۸ گل ملی را برای تیم ملی بلژیک به جا گذاشت و از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۲ سه بار در جام جهانی همراه این تیم حضور یافت و در جام جهانی کره جنوبی- ژاپن کاپیتان بلژیک بود.

ویلموتس از سال ۲۰۰۳ و با انتخابش به عنوان سرمربی موقت شالکه وارد عرصه مربیگری شد و تاکنون هدایت تیم‌های سنت ترویدن بلژیک، تیم ملی بلژیک و ساحل عاج را برعهده گرفته است. ضمن اینکه او بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ دستیار مربیانی، چون رنه ون دریکن، دیک ادووکات و ژرژ لیکنز در تیم ملی بلژیک بود.

مهم‌ترین افتخاری که ویلموتس تاکنون به عنوان یک سرمربی به دست آورده صعود با تیم ملی بلژیک به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل است.

ویلموتس که ۲۱ مارس ۲۰۱۷ به عنوان سرمربی تیم می‌ساحل عاج انتخاب شده بود ۱۵ مارس ۲۰۱۷ پس از هشت ماه نشستن روی نیمکت این تیم و ثبت آمار یک برد، یک مساوی و ۲ باخت در ۴ بازی از سرمربیگری فیل‌ها برکنار شد و از آن زمان تاکنون بدون تیم بوده است.

برای پیگیری بحث پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایران به ویلموتس برای سرمربیگری تیم ملی با عبدالکاظم طالقانی، عضو هیئت رئیسه فدراسیون در گفتگو با خبرنگار باشگاه گفت: بحث انتخاب سرمربی تیم ملی برعهده مهدی تاج است و او گزینه‌های مختلف را بررسی می‌کند. با این وجود تاکنون نام هیچ گزینه‌ای حتی مارک ویلموتس در هیئت رئیسه فدراسیون مطرح نشده است.

او ادامه داد: رئیس فدراسیون فوتبال پیگیر انتخاب سرمربی تیم ملی است، اما تاکنون از او نشنیده ام که فدراسیون پیشنهادی به ویلموتس داده باشد.

با این تفاسیر باید دید در نهایت تکلیف سرمربیگری تیم ملی ایران چه زمانی مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

 

چه کسی جایگزین کی‌روش می‌شود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار