۲۲۰۰ طلبه در ۲۲ حوزه علمیه استان کرمانشاه مشغول تحصیل هستند

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان کرمانشاه گفت : ۲۲۰۰ طلبه در ۲۲ حوزه علمیه استان مشغول تحصیل هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان کرمانشاه گفت : ریشه پایه گذاری حوزه‌های علمیه در آیات شریفه قرآن به صراحت آمده است.

وی به خدمات شایسته حوزه‌های علمیه در طول تاریخ اشاره کرد و گفت : حوزه‌های علمیه در شکل گیری نظام، دوران دفاع مقدس، مقابله با تهاجم فرهنگی و مباحث نظام و اندیشه دینی نقش بی بدیلی را ایفا کرده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان کرمانشاه تقویت این نهاد را بر همگان لازم و ضروری دانست و گفت: در استان کرمانشاه ۱۱ حوزه علمیه برادران با ۱۰۰۰ نفر طلبه و ۱۱ حوزه علمیه خواهران با بیش از ۱۲۰۰ نفر طلبه مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: عمده ساخت و ساز حوزه‌های علمیه مربوط به اعتبارات مصوب سفر مقام معظم رهبری است که هنوز برکات این سفر به استان ما نازل است.

حجت الاسلام ایرانی خاطرنشان کرد: در بحث اعزام روحانیون به مناطق حاشیه‌ای طبق تفاهم نامه‌ای که وزارت کشور با حوزه‌های علمیه در سال ۹۷ داشت مقرر شد ماهی یک هفته ۱۲ نفر مبلغ اعزامی از قم که در رشته‌های روانشناسی و مسائل دینی متخصص هستند در مناطق حاشیه‌ای مستقر شوند و در ۳ محور مباحث اخلاقی، اعتیاد و طلاق به تبلیغ بپردازند.

وی از ابلاغ مسابقه‌ای در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه‌های علمیه خبر داد و بیان داشت: در این راستا طلاب مکلف به مطالعه خط به خط این بیانیه در حوزه‌های علمیه هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان کرمانشاه در ادامه به اقدامات حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه در کمک رسانی به سیل زدگان اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا ۱۰۰ نفر از طلاب و روحانیون استان کرمانشاه در قالب گروه‌های جهادی به مناطق سیل زده از جمله پلدختر و نورآباد اعزام شده‌اند.

وی گفت: این اعزام‌ها به صورت مستمر تا اول ماه رمضان ادامه خواهد داشت و هفته‌ای ۱۰۰ نفر به این مناطق اعزام خواهند شد .

 

 

انتهای پیام/د

ریشه پایه گذاری حوزه‌های علمیه در آیات شریفه قرآن به صراحت آمده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.