دبیر ستاد قرارگاه مردمی کمک به سیل زدگان استان قم

توزیع ۴ هزار پرس غذا درمیان سیلزدگان پلدختر

خامه یار گفت: روزانه بیش از چهار هزار پرس غذا توسط آشپرخانه این قرارگاه پخت و توسط تیم‌های زمینی و هوایی در این مناطق توزیع می‌شود ضمن اینکه پیگیر احداث دومین آشپزخانه این قرارگاه در یکی از روستا‌های پلدختر هستیم.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ محمد خامه یار دبیر ستاد قرارگاه مردمی کمک به سیل زدگان استان قم گفت: روزانه بیش از چهار هزار پرس غذا توسط آشپرخانه این قرارگاه پخت و توسط تیم‌های زمینی و هوایی در این مناطق توزیع می‌شود ضمن اینکه پیگیر احداث دومین آشپزخانه این قرارگاه در یکی از روستا‌های پلدختر هستیم. این روند تا بازگشت شرایط منطقه به روال عادی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به تعیین قم به عنوان استان معین لرستان و استقرار قرارگاه مردمی کمک به سیل زدگان در منطقه افزود: در روز‌های ابتدایی استقرار این قرارگاه، توزیع غذای بسته بندی در مناطق سیل زده در دستور کار قرار گرفت که با احداث آشپرخانه در روز‌های اخیر، غذای گرم نیز در این مناطق توزیع می‌شود.

وی با اشاره به دستور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی برای قرار گرفتن یک فروند بالگرد برای توزیع مواد غذایی میان مردم سیل زده به این قرارگاه، اظهار داشت: با مساعد شدن هوا در منطقه، تاکنون این بالگرد ۲ بار اقدام به پرواز و توزیع غذای پخت شده توسط خادمان حرم حضرت معصومه (س) به دورترین روستا‌های آسیب دیده لرستان نموده است.

خامه یار ادامه داد: از ابتدای استقرار این قرارگاه در منطقه تا روز دوشنبه هفته جاری، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کمک‌های نقدی و ۱۰ میلیارد ریال کمک‌های غیرنقدی شامل مواد غذایی، پوشاک، لوازم مورد نیاز برای لایروبی از جمله بیل و کلنگ توسط این قرارگاه جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اعزام تیم‌های مختلف امدادی و گروه‌های جهادی قم به منطقه ادامه داد: ۲۷۰ نیروی جهادی استان قم در پاکسازی روستا‌ها و شهر‌ها مشارکت فعال دارند و با استفاده از ماشین آلاتی که در اختیار دارند پاکسازی خانه به خانه این مناطق را در دستور کار دارند.

سیلاب طی هفته گذشته در لرستان منجر به خسارت‌های جانی و مالی شد وقم به عنوان معین این استان در سیل اخیر تعیین شده است.

انتهای پیام /الف

روزانه ۴ هزار پرس غذا درمیان سیلزدگان پلدختر توزیع می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار