با استفاده از دانش کوآنتوم؛ فالگیری الکترونیکی برای پیش‌بینی آینده

پیش‌بینی آینده و اتفاق‌های آن برای عده زیادی از مردم رویایی دوست داشتنی است و دانشمندان با بهره گیری از علم کوآنتوم این آرزو را محقق کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، متخصصان اعلام کرده‌اند نوعی دستگاه کوآنتومی برای سفر به آینده ابداع کرده‌اند که می‌تواند احتمال وقوع حوادث در آینده را پیش بینی کند.
 

دانشمندان به این منظور نوعی رایانه کوآنتومی ایجاد کرده‌اند که می‌تواند به شبیه سازی آینده در زمان حال بپردازد.
 
این رایانه به بررسی مقیاس‌های زیر اتمی می‌پردازد که می‌تواند حداکثر ۱۶ معیار برای فوتون‌ها (بسته‌های نوری) در مکان‌های مختلف شبیه سازی کند.
 

ذره‌های کوآنتومی برخلاف ذره‌های کلاسیک می‌توانند در یک ابرنواختر کوانتومی در جهت‌های مختلف حرکت کنند، محققان با بهره گیری از این ویژگی نوعی دستگاه کوانتومی طراحی کرده‌اند که می‌تواند آینده ممکن را پیش بینی کند.

 

ابداع این رایانه به وسیله دانشمندان دانشگاه فنی Nanyang Technical University در کشور سنگاپور انجام شده است.
کارشناسان مبتکر این دستگاه اعتقاد دارند با استفاده از آن می‌توان نگاه دقیق تری به آینده داشت و تصمیم گیری‌های بهتر انجام داد.
به طور مثال حتی اگر انسان تنها دو فرصت برای انتخاب از هر دقیقه داشته باشد، در عرض کمتر از نیم ساعت، ۱۴ میلیون فرصت برای انجام در آینده وجود خواهد داشت.
تیم تحقیقاتی در طول پژوهش‌های خود دریافتند در مقیاسی بسیار کوچک یک رایانه کوآنتومی می‌تواند تمام آینده را به صورت یک فرآیند تصمیم مورد بررسی قرار دهد.
مدل تصمیم گیری به کار رفته در این مدل مشابه آزمایش مشهور شرودینگر به نام گربه شرودینگر است که در آن یک گربه درون جعبه‌ای قرار می‌گیرد، در آن وضعیت گربه نه زنده و نه مرده بلکه ترکیبی از دو حالت است.
 

بنابراین فرضیه برخی از دانشمندان این ایده را مطرح کرده‌اند که جهان‌های بزرگ به طور موازی همسو هستند که در آن سرنوشت‌های مختلف ایجاد می‌شود.
درمطالعه جدید، نتیجه‌های بالقوه درباره آینده از یک فرآیند تصمیم گیری با استفاده از داده‌های فوتون به دست آمده است.
کارشناسان اکنون به بررسی احتمال وجود یک آینده چندگانه که بالقوه امکان رخداد آن‌ها وجود دارد پرداخته اند.
 

متخصصان در  ساخت این وسیله از الگوریتم‌های هوش مصنوعی استفاده کردند و اینکه چگونه تغییرات کوچک در زندگی انسان‌ها می‌تواند منجر به نتیجه‌های مختلف در آینده شود، بنابراین با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان به نوعی آینده را پیش بینی کرد.
 

ریچارد فین من Feynman فیزیکدان، اولین فردی بود که متوجه شد وقتی یک ذره زیراتمی از نقطه A به نقطه B حرکت می‌کند لزوماً یک مسیر واحد را انتخاب نمی‌کند.
در عوض به طور همزمان همه مسیر‌های ممکن به مسیر اتصال را دنبال می‌کند.
 
دانشمندان سنگاپوری در نظر دارند با استفاده از این فرضیه و گسترش آن موارد مختلفی از آینده را پیش بینی کنند؛ نمونه دستگاه ساخته شده به وسیله محققان اکنون بیش از ۱۶ وضعیت از آینده را پیش بینی نمی‌کند و به گفته دانشمندان الگوریتم کوآنتومی پایه می‌تواند مقیاسی بر نبود محدودیت باشد.
منبع:Dailymail
انتهای پیام/
 

پیش بینی آینده با علم کوانتوم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار