شهبازی: فوتبال بانوان باید آموزش و پرورشی شود

سرمربی تیم فوتبال بانوان سپاهان اصفهان گفت: فوتسال بانوان ما بخشی از موفقیتش را مدیون مسابقات فوتسالی است که آموزش و پرورش برگزار می کند و این اتفاق باید در فوتبال بانوان تکرار شود.

شهبازی: نباید توقع بی جا از فوتبال بانوان داشت

سمیه شهبازی سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: علت‌های زیادی را می‌توان برای ناکامی تیم ملی فوتبال بانوان در صعود به المپیک ۲۰۲۰ توکیو نام برد. برنامه ریزی‌های جامع هنوز در فوتبال بانوان به طور کامل انجام نشده است و برای رسیدن به موفقیت وقت زیادی لازم داریم.

حسین عبدی (مشاور فنی تیم‌های ملی فوتبال بانوان) زحمات زیادی را در این مدت متقبل شده است که شاید الان به تازگی بتوان گفت: مسیر مناسبی پیش روی فوتبال بانوان است، اما عبدی به مدت ۶ ماه است که در فوتبال بانوان حضور مستمر دارد و به طور قطع در این مدت کوتاه نمی‌توان معجزه کرد.

فوتبال بانوان باید آموزش و پرورشی شود

شهبازی در اظهار داشت: موفقیت فوتبال بانوان هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی باید مورد توجه مسئولان ورزش کشور باشد.

مربیان پایه در بخش بانوان ما اهمیت زیادی دارند چرا که یک بازیکن تا سن زیر ۱۴ سال آموزش پذیر است و هر چه سن این شخص بالا برود اصلاح تکنیک‌های این بازیکن سخت‌تر می‌شود، فدراسیون فوتبال باید با مربیان پایه فوتبال بانوان ارتباط موثر داشته باشد.

فوتسال بانوان ما بخشی از موفقیتش را مدیون مسابقات فوتسالی است که آموزش و پرورش برای دختران  در مدارس برگزار می کند. این اتفاق باید در فوتبال بانوان تکرار شود، البته امکانات کافی و زمین تمرین مناسب برای بانوان هم از نکات جانبی حائز اهمیت است.

ژاپن برنامه ۲۰ ساله برای فوتبال کشورش دارد

او تصریح کرد: فدراسیون فوتبال ژاپن یک برنامه ۲۰ ساله برای موفقیت فوتبال بانوان و آقایان کشورش تنظیم کرده است، ما نباید انتظار ژاپنی‌ها را از فوتبال بانوانمان داشته باشیم. شاید نتایج خوب نبود، اما وقتی به بازی فوتبالیست‌های دخترمان نگاه می‌کردیم متوجه می‌شدیم که بازی بازیکنانمان با برنامه‌تر شده است به طوری که آن‌ها در پرتاب‌های اوت و زدن ضربه‌های کرنر فنی و مهندسی شده عمل می‌کنند و فکر فقط پا زیر توپ کشیدن در تیم ملی تا حد قابل ملاحظه‌ای کم رنگ شده است.

منصفانه بگوییم بازیکنانمان با برنامه‌تر از گذشته بودند

شهبازی در ادامه گفت: بازی‌های تیم ملی با حضور مشاوران فنی آقا اصولی‌تر شده است، هدف اصلی این بود که فوتبال بانوان برنامه داشته باشد و این اتفاق هم افتاد، صرف نظر از باخت‌ها ما در دفاع و حمله دیگر مانند سابق نبودیم و با برنامه همه کار‌ها را انجام می‌دادیم.


بیشتر بخوانید:

وزارت ورزش برای پرداخت حقوق کی‌روش دست به جیب می‌شود؟

رقم طلب کی‌روش از فدراسیون فوتبال مشخص شد

حضور کارلوس کی روش در فرودگاه کلمبیا + فیلم و عکس

دست و دل بازی روی چمن، خساست روی ماسه/ وقتی وزیر ورزش بر حسب شهرت پاداش می‌دهد!


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار