حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری مطرح کرد؛

آیه آخر سوره فتح؛ آیه سال ۹۸ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان

نماینده مقام معظم رهبری گفت: خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی از ویژگی‌های آیه آخر سوره فتح است که در بیانیه گام دوم به آن‌ها اشاره شده است.

آیه سال ۹۸ اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تعیین شدبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در مراسم بزرگداشت آیه سال ۹۸ که امروز در تالار آدینه برگزار شد، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: این بیانیه نقشه راهی است تا رسالت علوی و مهدوی را ادا کنیم.

وی ادامه داد: امسال بنا بر شرایط، آیه پایانی سوره فتح را به عنوان آیه سال انجمن های اسلامی دانش آموزان در نظر گرفتیم و این کار فرصتی مناسب است تا دانش آموزان عضو اتحادیه در این آیه تدبر کنند.

نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه آیه آخر سوره فتح یکی از زیباترین آیات قرآنی و دارای تمثیل و نکته های ناب است، گفت:  خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی از ویژگی‌های این آیه است و به همان موضوعاتی اشاره دارد که در بیانیه گام دوم انقلاب هم آماده است همچنین تجلی این آیه را می‌توان در شخصیت حضرت عباس( ع) دید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با اشاره به اینکه بصیرت و روشن‌بینی و ایمان نفوذ ناپذیر در آیه انتخاب شده امسال مدنظر است، تصریح کرد: ۲ نوع خطر جامعه اسلامی را تهدید می‌کند اول خطر آشکار از ناحیه دستگاه کفر و بعدی خطر پنهان از ناحیه کفر در چهره نفاق است که در آیه آخر سوره فتح به آن پرداخته شده است.

وی افزود: البته در جامعه فعلی خطر نفاق و نادیده گرفتن دستاوردها و موفقیت ها بیش از پیش خودنمایی می‌کند و بر همین اساس در مبانی راهبردی گام دوم انقلاب توجه به خودسازی، سیر تربیتی، طراحی خانوادگی و تاثیر بر روح حاکم جامعه اسلامی توجه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار