یک مقام مسئول در بنیاد مسکن خبر داد؛

تخریب بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در استان لرستان بر اثر سیل/ آغاز بازسازی نیازمند تأمین منابع مالی است

رضایی گفت: بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در ۱۱ شهرستان استان لرستان بر اثر سیل تخریب شده که بیش از ۱۱ هزار واحد روستایی است.

کباری/ تخریب ۳۵ هزار و ۵۲۷ واحد مسکونی در استان لرستان بر اثر سیل/ آغاز اجرای کار بازسازی نیازمند تامین منابع مالی است.مسعود رضایی، مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ۱۱ شهر استان لرستان بر اثر سیل دچار خسارت شده‌اند، گفت: ۳۵ هزار و ۵۲۷ واحد مسکونی در ۱۱ شهر استان لرستان تخریب شده که با تکمیل ارزیابی‌ها، تعداد واحد‌های تخریب شده افزایش می‌یابد.

مسیر تردد ۷۰۰ روستا مسدود است

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان گفت: از ۳۵ هزار و ۵۲۷ واحد مسکونی ۲ هزار و ۷۵۱ واحد صد در صد تخریب، ۱۱ هزار و ۱۰۸ واحد شهری دچار خسارت‌تعمیراتی، ۱۱ هزار و ۱۶۱ واحد روستایی صد در صد تخریب و ۱۰ هزار و ۵۰۷ واحد مسکونی دچار خسارت‌های تعمیراتی شده‌اند.

رضایی اظهار کرد: مسیر تردد در ۷۰۰ روستای این استان کاملا مسدود شده و هنوز بسیاری از مسیر‌های صعب‌العبور در این منطقه بازگشایی نشده است، امیدواریم با کمک نیرو‌های مردمی و همچنین نیرو‌های راهداری بتوانیم مسیر‌های مسدود شده این روستا‌ها را بازگشایی کنیم.

ساخت واحد‌های مسکونی در لرستان ۲ تا ۳ سال زمان می‌برد

وی افزود: احداث و بازسازی واحد‌های مسکونی و همچنین راه‌های روستایی در این استان حداقل ۲ تا ۳ سال زمان می‌برد و کلید خوردن ساخت این طرح‌ها نیازمند بازگشایی اعتبارات و منابع مالی است.


بیشتر بخوانید: ۴۲ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند


رضایی با بیان اینکه کار پرداخت تسهیلات به مناطق سیل زده آغاز شده است، تصریح کرد: طبق مصوبه هیئت دولت برای هر واحد شهری احداثی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض و برای واحد‌های روستایی احداثی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض، همچنین برای واحد‌های تعمیراتی ۲۰ میلیون تومان تسهیلات و ۵ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان گفت: ستاد‌های معین در شهرستان‌های استان لرستان مستقر شده و کار ارزیابی و تشکیل پرونده در این استان در حال انجام است و بخشی از کمک‌هاب بلاعوض از طریق منابع داخلی بنیاد مسکن به متقاضیان پرداخت شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، بازار مسکن ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار