آیت‌الله ملک‌حسینی:

خبرنگاران عنصر اعتماد‌ساز جامعه هستند

نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خبرنگاران عنصر اعتمادسازی در جامعه هستند، گفت: اگر در جامعه‌ای میان خبرنگار، خبرگو و خبرساز تفکیک نباشد باید فاتحه آن جامعه را خواند.

خبرنگاران عنصر اعتماد‌ساز جامعه هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در بازدید از ایستگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان که به همت اصحاب رسانه برپا شد گفت: اصل اعتماد در جامعه وجود دارد و هر جایی که نیاز به کمک مردمی بوده دریغ نکردند.

نماینده، ولی فقیه با بیان اینکه باید کاری شود تا مردم به هر کسی اعتماد نکنند، بیان کرد: برخی اموال مردم که اخیرا غارت کردند در حمله نبوده و به دلیل همین اعتماد بوده است.

وی با بیان اینکه از خدا بخواهیم حادثه‌ای رخ دهد که مردم به هر کسی اعتماد نکنند، افزود: در جریان زلزله کرمانشاه سلبریتی‌ها، رجال سیاسی و ورزشی و رجال پر ادعا شروع به جمع‌آوری کمک‌های مردمی کردند، اما این سوال برای مسوولان پیش امده که کمک‌های جمع‌آوری شده چه شد؟

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: زیاد شدن حقه‌بازی نشان می‌دهد هنوز اصل اعتماد در جامعه وجود دارد در حالی اگر در جامعه بی‌اعتمادی باشد فرصت حقه‌بازی نیز وجود ندارد.

آیت‌الله ملک‌حسینی با اشاره به این موضوع که خبرنگاران عنصر اعتمادسازی هستند، گفت: امداد مفهومی عام است و نهاد‌های مختلفی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند، اما به دلیل رسالت اورژانسی هلال احمر اعتماد به این نهاد امدادی بیشتر است.

نماینده، ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه دانشمندان در سال‌های گذشته به اخبار روزنامه‌ها اعتماد می‌کردند گفت: متاسفم که امروزه دیگر دانشمندی به این روزنامه‌ها اعتماد نمی‌کند.

وی عنوان کرد: اعتماد به رسانه‌ها موضوع مهمی است، در کشوری که می‌خواهد مسیر موفقیت را طی کند باید قلم به دستان، کسانی که پرسشگر و مطالبه‌گر هستند پاک و سالم باشند و اگر خبرنگار چنین باشد بی‌تردید مسوول هم مجبور است پاک باشد.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر رسانه‌های ما پاک باشند مسوولانی که در تیررس قلم آن‌ها هستند به شکل طبیعی مجبورند پاک باشند.

آیت‌الله ملک‌حسینی با اشاره به اینکه اگر خبر قیمت پیدا کرد جامعه و مسوولان به گِند کشیده می‌شوند، گفت: اگر رسانه‌ای شروع به کار کرد و بعد از یک سال صاحب امتیاز آن میلیارد شد تردید نکنید در آنچه مسوولان و جامعه به گِند کشیده می‌شود خبر نباید بهای مادی داشته باشد بهای خبر معنوی است.

وی با بیان اینکه اگر در جامعه‌ای میان خبرنگار، خبرگو و خبرساز تفکیک نباشد باید فاتحه آن جامعه را خواند، تصریح کرد: مسوول می‌گوید فلان خبرنگار تماس می‌گیرد آیا این خبر را انتشار دهم یا خیر؟ من می‌گویم اگر خبر برای آگاهی‌سازی جامعه است چرا برای انتشار آن باید به مسوول زنگ بزنی! اما اگر خبری حاوی توهین و تحقیر و بی‌اعتمادی نسبت به خدمات است چرا باید منتشر شود؟

انتهای پیام/ز

فاتحه جامعه‌ای که میان خبرنگار و خبرساز تفکیک نیست را باید خواند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.