ثبت دومین مورد اهدای عضو امسال در مازندران

کارشناس معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از اهدای عضو مرد ۳۲ ساله در قائمشهر خبر داد.

فاطمه یداللهی کارشناس معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه دومین مورد اهدای عضو مازندران امسال ثبت شد، گفت: مرحوم میثم ظهیری ۳۲ ساله ساکن قائمشهر به علت خونریزی مغزی در بیمارستان رازی قائمشهر مرگ مغزی شده بود.

وی افزود: کبد و کلیه‌های این مرد جوان در بیمارستان امام خمینی تهران به بیماران نیازمند اعضای پیوندی اهدا شد.

یداللهی با بیان اینکه اعضای بدن ۱۴ نفر پارسال در مازندران اهدا شد، گفت: ۲۸ نفر سال ۹۵ و ۲۳ نفر نیز سال ۹۶ اعضای بدن خود را اهدا کرده بودند.

یداللهی با بیان اینکه از نظر جلب رضایت برای اهدای عضو نسبت به موارد مرگ مغزی پیشرفت داشتیم، افزود: مازندران جزء استان‌های برتر در شناسایی و مراقبت از مورد مرگ مغزی و تایید و تشخیص مرگ مغزی از سوی پزشکان متخصص است.

کارشناس معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: در ایران ۲ هزار و ۷۰۰ بیمار نیازمند به عضو وجود دارد که روزانه ۷ تا ۱۰ نفر از بیماران به علت عدم وجود ارگان مناسب فوت می‌کنند.

وی گفت: هر فرد مرگ مغزی می‌تواند با اهدای یک تا ۸ ارگان حیاتی خود مانند قلب، کبد، دو ریه، دو کلیه، لوزالمعده و روده فردی را از مرگ حتمی نجات دهد.

کارشناس معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه با اهدای یک تا ۵۳ بافت یک تا ۵۳ نفر از معلولیت خارج می‌شوند، افزود: تخصیص ارگان‌های فرد مرگ مغزی از سوی مرکز تخصیص عضو وزارت بهداشت بر اساس متناسب بودن آزمایشات و اورژانسی بودن وضعیت گیرنده است.

یداللهی گفت: ۴۵ هزار نفر در مازندران تاکنون کارت اهدای عضو دریافت کردند و افرادی که تمایل به ثبت نام برای دریافت کارت اهدای عضو هستند به آدرس سایت ehda-center مراجعه کنند.

انتهای پیام/ م

اهدای عضو بدن مرد جوان در مازندران

برچسب ها: علوم پزشکی ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار