عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داد؛

آیا پزشکان ملزم به استفاده از کارتخوان در مطب هستند؟

قشلاقی گفت: نصب کارتخوان باعث رفاه حال بیماران و مراجعه کنندگان است و از سوی دیگر از انتقال آلودگیبه وسیله پول‌های کاغذی جلوگیری می‌کند.

شورای نگهبان الزام استفاده از کارتخوان در مطب پزشکان را رد کرده است / مغایرت لزوم نصب کارتخوان در مطب پزشکان با قانونحسین قشلاقی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: الزام استفاده از کارت خوان در مطب پزشکان پس از مطرح شدن از سوی نمایندگان، در مجلس رد شد و دوباره در  لایحه بودجه مطرح شد اما شورای نگهبان به این لایحه ایراد‌هایی قانونی گرفته است که الزام استفاده از کارتخوان از سوی یک صنف مغایر با قانون است.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: طرح الزام استفاده از کارتخوان در مطب پزشکان در لایجه بودجه آمده بود و به همین دلیل  نمایندگان مجلس به ارائه این موضوع در لایحه بودجه توجه نکردند.

لزوم استفاده  تمام صنوف از کارت خوان

قشلاقی بیان کرد: به عنوان عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی معتقدم نصب کارتخوان باعث رفاه حال بیماران و مراجعه کنندگان است و از سوی دیگر از انتقال آلودگی و میکروب به وسیله پول‌های کاغذی جلوگیری می‌کند و هزینه چاپ اسکناس را کاهش می دهد و از نظر اقتصادی و سلامتی فواید بسیاری دارد.

وی افزود: استثنا کردن یک صنف مانند پزشکان برای الزام در استفاده از کارتخوان تنها از نگاه مردم برخی شائبه‌ها را ایجاد می‌کند؛ چرا صنوف دیگر که تراکنش بالایی دارند، ملزم به استفاده از کارتخوان نیستند؟  این استثنا کردن اقدام درستی نیست و قانون گذار باید تمام صنوف را ملزم به استفاده از کارتخوان می‌کرد و حتی یک سال به تمام صنوف مهلت می‌داد تا خودشان را با شرایط جدید وفق بدهند.
 
قشلاقی یاد آوری کرد: استفاده جامعه پزشکان از کارت خوان در مجلس به تصویب نمایندگان رسیده است و پزشکان ملزم به استفاده از کارت خوان هستند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار