اجرای طرح آموزش قرآن کریم ویژه نونهالان پیش‌دبستانی در بیجار

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار از اجرای طرح آموزش قرآن کریم ویژه نونهالان پیش‌دبستانی در سطح مؤسسات قرآنی این شهرستان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت‌الاسلام حسن رهبرگفت:طـی اجـرای طـرح آموزش قرآن کریم و بـرگـزاری دوره آموزش قرآن ویژه پیش‌دبستانی، کودکان چهار تا شش سال مشمول طرح در این دوره قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به مدت زمان برگزاری این دوره آموزشی قرآنی افزود: کودکان به مدت ۴۴ ساعت در قالب ۲۲ جلسه آموزشی، در حوزه مباحث نظری و عملی تحت آموزش‌های خاص آموزه‌های قرآنی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها در قالب یک یا چند فعالیت یاددهی و یادگیری با موضوع قرآن‌آموزی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: گوش دادن به قرائت قرآن، حفظ تعدادی از سوره‌های کوتاه، آیات کاربردی و فهم و درک معنای آیات، آشنایی با داستان‌ها و نکات آموزنده و جذاب قرآن کریم از جمله کار‌های انجام شده در این دوره آموزشی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار با بیان این‌که تلاوت آیات الهی زمینه‌ساز تقواپیشگی انسان به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: قرآن کتاب آسمانی است که تلاوت و عمل به آن موجب سعادت دنیوی و اخروی در زندگی انسان می‌شود.

حجت‌الاسلام رهبر با بیان اینکه نقش ارزنده قرآن در جامعه اسلامی برای رسیدن به سعادت و کمال انسانی مؤثر و غیرقابل انکار است، ادامه داد: جامعه نیز نسبت به مسائل قرآنی باید پیشگام باشد.

وی نهادینه‌شدن قرآن در متن جامعه را از دستاورد‌های انقلاب دانست و یادآور شد: برگزاری محفل‌های انس با قرآن زمینه‌ساز رهایی جوانان از ناهنجاری‌های اجتماعی و سلاح کار آمد در برابر جنگ نرم است.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.