مدیرکل میراث فرهنگی استان قم عنوان کرد؛

سرای ملاحسین قم بهسازی و مرمت می‌شود

یزدانی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سرای ملاحسین قم مرمت می‌شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی استان قم عنوان کرد:با توجه به فرسودگی بنا و بارندگی‌های اخیر بهسازی سرای ملاحسین و ضرورت مرمت آن در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد و مکاتبات لازم با سازمان مرکزی و مدیریت بحران استان نیز انجام شده است.

یزدانی با بیان این که سرای ملاحسین از ویژگی‌های برجسته‌ای برخوردار است به قسمت‌های مختلف آن اشاره کرد و افزود: این بخش‌ها شامل سردر ورودی، دالان ورودی، حیاط، حجرات ایوان و اصطبل است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم ادامه داد:سرای ملاحسین در میدان کهنه قم قراردارد و از اهمیت اقتصادی و تجاری خاصی برخوردار است و در صورت مرمت به عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی نقش بسزایی در جذب گردشگران و رونق تولید دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به فعالیت کارگاه‌های مختلفی که در سرای ملاحسین فعالیت می‌کنند،تصریح کرد:انتظار می‌رود کسبه محترم در زمینه مرمت و احیای این مجموعه همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند تا با تسریع در روند عملیات اجرایی شاهد شکوفایی و رونق این مجموعه تاریخی در شهر قم باشیم.

یزدانی بیان کرد: با توجه به فرسودگی اکثر بنا‌های تاریخی استان و نیز بارندگی‌های اخیر، بازدید‌های میدانی و پایش بیش از ۳۸۰ اثر تاریخی استان از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفته و درخواست اعتبار جهت مرمت و نجات بخشی بیش از ۴۰ اثر تاریخی استان انجام شده است.

وی گفت: سرای ملاحسین از آثار دوره قاجار است که در تاریخ ۱/۹/۱۳۸۸ با شماره ۲۷۸۰۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ح

سرای ملاحسین قم مرمت می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.