بارش باران در خراسان جنوبی آسیب جدی به همراه نداشت

استاندار خراسان جنوبی گفت: بارش‌ها مناطق مرزی نهبندان، درمیان، زیرکوه و شهرستان خوسف را فرا گرفت که تا این لحظه آسیب جدی گزارش نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به آمادگی بسیار خوبی که در سطح استان بین نیرو‌های امدادی، عملیاتی و خدمات رسان وجود دارد تاکنون آسیب جدی نداشته ایم.

وی بیان کرد: جلسات متعددی در شورای مدیریت بحران استان برگزار شد و ۳۰۲ اکیپ امدادی و عملیاتی در مناطقی که در آسیب سطحی و سیل بودند، سازماندهی شدند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: مهمترین سازماندهی در حوزه راهداری، پلیس راه، آتش نشانی، جمعیت هلال احمر و اورژانس بود که بیشترین آمادگی را در استان داشتند.

وی گفت: سایر دستگاه‌ها اعم از نیرو‌های نظامی و انتظامی نیز آمادگی بسیار خوبی داشتند و اقداماتی که در استان انجام شد، عمدتا پیشگیری بود.

معتمدیان افزود: در سطح روستا‌ها و مکان‌های آسیب پذیر اعم از روستاها، رودخانه‌هایی که احتمال طغیان داشت و روستا‌هایی که در معرض آسیب بودند، شناسایی شدند و برخی خانه‌های روستایی که احتمال آسیب بود، جابه جا و مردم در محل امن اسکان داده شدند.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های مهمی که در این ایام داشتیم، مشارکت مردم و حضور فعالانه و خودجوش آنان بود که اقدامات پیشگیرانه از جمله دیوار‌های بازدارنده در روستا توسط مردم، جوانان و با همکاری دستگاه‌های امدادرسان انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: تاکنون گزارش آسیب جدی به ما واصل نشده و فقط ۶ خانه روستایی دچار آبگرفتگی شد که با ورود به موقع نیرو‌های امدادی، مشکل به سرعت برطرف شد.

وی با بیان اینکه همه مسیر‌های مواصلاتی استان باز است اظهار داشت: تنها مسیر سربیشه - مرز ماهیرود انسداد موقت دارد که با تلاش همکاران راهداری تا ساعاتی دیگر باز می‌شود.

معتمدیان گفت: بیشتر بارندگی‌ها در محور شرق بود، اما آمادگی کامل در سایر مناطق استان نیز داریم و با توجه به احتمال آسیب‌ها در مناطق روستایی و رودخانه‌های فصلی برخی مدارس را امروز تعطیل اعلام کردیم که اقدام پیشگیرانه خوبی بود.

وی ضمن قدردانی از هم استانی‌ها برای مشارکت در اقدامات پیشگیرانه، به مردم توصیه کرد: به هشدار‌های هواشناسی توجه داشته باشند و اخبار را از صدا و سیما و رسانه‌های معتبر دنبال کنند.

سامانه بارشی جدید که روز گذشته (شنبه) از سمت جنوب و غرب استان وارد خراسان جنوبی شد، تمامی شهرستان‌های استان را فرا گرفت، ولی در مناطق شرقی و جنوبی شدت بیشتری دارد.

این سامانه تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان فعال است و اوج بارندگی‌ها برای روز‌های یکشنبه و دوشنبه پیش بینی می‌شود.

با توجه به اخطاریه و هشدار‌های هواشناسی و مدیریت بحران کشور و پیش بینی بارندگی‌های سنگین و شدید در منطقه، ۳۰۲ تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی به حالت آماده باش کامل درآمدند.

انتهای پیام / ا

اوج بارندگی‌ها برای روز‌های یکشنبه و دوشنبه پیش بینی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار