دمنوش آویشن و پونه + دستور تهیه

در مطلب زیر می‌خواهیم طرز تهیه دمنوش آویشن و پونه را به شما آموزش می‌دهیم.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دمنوش ها نوشیدنی های مفیدی هستند که  هرکدام بنابر خاصیتی که دارند باید به جا و به موقع استفاده شوند، در ادامه می خواهیم طرز تهیه یک نوع دمنوش با خاصیت های فراوان را به شما آموزش دهیم.

دمنوش آویشن و پونه + دستور تهیه

مواد لازم:

آویشن -۲ قاشق غذاخوری
پونه کوهی -یک قاشق غذاخوری
نبات یا عسل
آب جوش - ۲ پیمانه (لیوان)


بیشتربخوانید : درمان یبوست با نوشیدن ۵ چای گیاهی معجزه آسا


اگر پونه یا آویشن را از بازار تهیه کرده اید و از تمیز بودن آن‌ها مطمئن نیستید، با آب ولرم شست و شودهید و چند دقیقه‌ای در آب بخیسانید تا سنگریزه آن ته نشین شود. هر دو سبزی را در قوری بریزید و آب جوش را اضافه کنید و روی بخار کتری در حال جوش قرار دهید تا دم بکشد. پس از آن صاف کنید و با نبات یا عسل شیرین و میل کنید.

پونه:پونه برای مقابله با حالت تهوع و استفراغ، مشکلات و ناراحتی ‏های گوارشی، سرماخوردگی، آنفلوآنزا، آسم، سرفه و سیاه سرفه مفید است.

آویشن:این خوراکی دارای طبع گرم و خشک و ویتامین‌های آ- ب –‌ای و هورمون گیاهی است.

استحمام با آب جوشیده آویشن شیرازی در تسکین درد روماتیسم شفابخش و در رفع لاغری موضعی نیزمؤثر است. آویشن شیرازی مقوی، محرک، قاعده آور، التیام بخش، افزاینده شیر مادر، تصفیه کننده خون، ضد عفونی کننده، مقوی عضلات، دافع اخلاط خونی، آرام بخش و دافع سوداست و حافظه را تقویت می‌کند و نیروی جنسی ر افزایش می‌دهد. از آویشن شیراز‌ی برای درمان بیماری‌هایی مانند گریپ‌های عفونی، برونشیت، نارسایی کبد و ناراحتی‌های ریوی استفاده درمانی می‌شود.

مضرات آویشن شیرازی:زنان حامله مجاز به مصرف این خوراکی نیستند، زیرا موجب سقط جنین می‌شود.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

برچسب ها: آشپزی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار