پشت پرده تجاوز های هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بار دیگر با تجاوز به حریم هوایی لبنان برخی مناطق را در سوریه مورد هدف دادند که با اقدام به موقع این کشور برخی از موشک‌ها در استان 'حماه' در آسمان منهدم شد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  حمله روز شنبه 24 فروردین ماه این رژیم به سوریه درست پس از آن انجام می شود که در انتخابات پارلمانی 20 همین ماه در فلسطین اشغالی، 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر اسراییل توانست بار دیگر امکان تشکیل کابینه را به دست آورد.

پشت پرده تجاوز های هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه


بیشتربخوانید: حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مواضع نیروی دریایی فلسطین در جنوب غزه


آخرین حمله هوایی این رژیم هفتم فروردین ماه به شمال سوریه و در نزدیک شهر حلب و شهرک صنعتی 'شیخ نجار' و به دنبال اعلام تصمیم 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری امریکا درباره به رسمیت شناختن حاکمیت اسراییل بر بلندی های اشغالی جولان سوریه صورت گرفته بود.

در ارتباط با این حمله باید گفت که در ماه های اخیر سوریه بشدت به دنبال اقدامات مختلف در دو جبهه سیاسی و نظامی برای آزادسازی بخش های باقیمانده از خاک این کشور در دست تروریست ها است.

با توجه به برخی فشارهای سیاسی، سوریه در مرحله اول تلاش دارد تا با توسل به راه های سیاسی و دیپلماتیک مشکل مناطق باقی مانده در اختیار تروریست ها را به منظور از بین رفتن بهانه هایی مانند آواره شدن دوباره برخی از سوری ها و نظایر آن حل کند و در صورت به نتیجه نرسیدن این اقدامات، اولین قدم دست به ماشه بردن برای تمام کردن کار است.

اکنون دو بخش از مناطق سوریه در شمال شرق و غرب در اختیار تروریست ها و برخی شبه نظامیان قرار دارد و مقام های سوری تاکید کرده اند که تا باقی ماندن حتی یک وجب از خاک این کشور به تلاش های خود برای آزادی مناطق اشغالی ادامه می دهند و تجاوزهای اسراییل نیز در ماه های اخیر متوجه مناطق شمالی سوریه است.

ارتش سوریه این روزها به دنبال آزادی مناطق جنوبی و به دنبال فرارسیدن ساعت صفر برای آغاز عملیات در مناطق شمال غربی و استان ادلب و اطراف آن است .

این روزها تروریست ها با نادیده گرفتن توافق در مناطق کاهش تنش دست به عملیات محدود علیه ارتش سوریه می زنند و با توجه به آمادگی ارتش برای عملیات علیه آنان، تحرکات تروریست ها بشدت سرکوب شده و ناکام می ماند.

در همین حال با توجه به این که عملیات علیه 146 هزار تروریست از 60 کشور جهان در ادلب بسیار سخت و نیازمند حمایت های هوایی و موشکی و امکانات و تجهیزات لازم است از اینرو سوریه باید مقدمات لازم را برای اقدام نظامی در صورت به نتیجه نرسیدن رایزنی های سیاسی انجام دهد.

بهترین منطقه نیز از نظر نزدیکی به ادلب استان حماه و مناطق اطراف این استان مانند حلب و 'لاذقیه' است که لازم است تا تدارکات و امکانات لازم گردآوری تا در صورت آغاز عملیات بتوان پشتیبانی های لازم صورت گیرد و اقدام بسرعت و در کمترین زمان انجام شود.

در چنین وضعیتی اسراییل که از روز اول به صورت تمام قد و با امکانات نظامی ، اطلاعاتی و لجستیکی در اختیار تروریست ها در سوریه بوده است ، اکنون نیز برای دادن روحیه به آنان تلاش می کند تا به هر طریق ممکن شاید بتواند اقدام ارتش سوریه علیه تروریست ها را در ادلب به تاخیر بیندازد.

بر اساس برخی اخبار نیز حامیان تروریست ها در کشورهای همسایه سوریه و خارج از آن در منطقه و کشورهای غربی به حتمی بودن سرنوشت آنان در سوریه در صورت آغاز عملیات و با توجه به تجربه استان های جنوبی تلاش دارند تا در صورت امکان امتیازات سیاسی برای آنها دریافت کرده و حتی در این ارتباط برخی اخبار حاکی از وجود طرح هایی به منظور ایجاد منطقه خودمختار در ادلب وجود دارد.

تروریست ها همان کسانی هستند که به دنبال مصالحه در مناطق اشغالی حاضر به قبول آن نشدند و با توجه به این که جنایت هایی را در زمان اشغال مناطق سوریه رقم زده بودند، به همین خاطر مجبور به اعزام به ادلب و اسکان در خانه های مردم این استان شدند که اکنون خود آنان به خاطر ناامنی مجبور به اسکان در اردوگاه های مناطق مختلف سوریه شده اند.

اسراییل در تلاش است تا به هر قیمتی شده سوریه را در صحنه های مختلف مشغول کرده و مانع از آرامش در این کشور شود و این حملات نیز در همین راستا قابل ارزیابی است.

سخن آخر این که با توجه به این که تروریست ها زمانی 80 درصد از خاک سوریه را در اختیار داشتند و نتوانستند قدمی از پیش ببرند، این بار نیز نخواهند توانست با اقداماتی نظیر حملات نظامی اسراییل به برخی مناطق سوریه به اهداف خود برسند و در صورت رسیدن ساعت صفر عملیات ارتش این کشور سه راه بیشتر در پیش ندارند و یا باید به ترکیه فرار کرده و یا ایستادگی کرده و به هلاکت برسند و یا این که تسلیم شده و سلاح ها را بر زمین بگذارند.

اکنون باید گفت که اسراییل نخواهد توانست با این اقدامات خود کاری از پیش ببرد و این رژیم اکنون خود در مناطق اشغالی دچار مشکل توازن قدرت با گروه های فلسطینی شده و به دنبال هر تجاوزی پاسخ های کوبنده دریافت می کند و در داخل مناطق اشغالی محاصره شده و چنین تجاوزهایی فقط می تواند موجب تغییر روحیه تروریست ها در ادلب شده و به مثابه مسکن برای روحیه باخته آنان عمل می کند که هر روز به دنبال آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

 رژیم صهیونیستی از حمله هوایی   به سوریه چه هدفی دارد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار