رئیس اداره گردشگری سلامت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مهمترین دلایل سفر گردشگران سلامت به ایران/ پوشش بیمه‌ای کلید گمشده رونق توریسم درمانی

هاشم زاده گفت: تحت پوشش قراردادن گردشگران سلامت از دلایل موفقیت دیگر کشورها در حوزه توریسم‌ درمانی است.

بیماری‌های زنان و زایمان و جراحی زیبایی علت اصلی سفر گردشگران سلامت به ایران / تحت پوشش بیمه قرار گرفتن گردشگران سلامت یکی از ملزومات مهم این حوزهسعید هاشم‌ زاده رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یکی از دلایل پیشرفت کشور‌های ترکیه و هند در زمینه گردشگری سلامت، ساختار درست و منظم آن‌ها در تمامی مسائل به خصوص تحت پوشش بیمه قرار گرفتن حوزه توریسم‌ درمانی است.

وی ادامه داد: بیمعه کردن گردشگران سلامت یکی از موضوعات مهم در این حوزه محسوب می‌شود و ما باید صندوق‌های بیمه‌گر را متقاعد به بیمه کردن اتباع خارجی و به خصوص بیماران عراقی و افغان کنیم و در زمینه تحت پوشش قرار گرفتن گردشگران سلامت با سازمان‌های بیمه گر وارد مذاکره شویم.

نگرانی صندوق های بیمه گراز بیمه کردن اتباع خارجی

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت تاکید کرد: صندوق‌های بیمه‌گر خصوصی نگرانی‌های زیادی در زمینه تحت پوشش قرار دادن اتباع خارجی و گردشگران سلامت دارند و به همین دلیل از انجام این کار خودداری می‌کنند، به این ترتیب دلال‌ها از موقعیت ایجاد شده  سوء استفاده و به طور کامل سودجویی می‌کنند.

هاشم زاده بیان کرد: گردشگران سلامت بیشتر در حوزه‌های زنان و زایمان، درمان ناباروری، بیماری‌های قلبی و عروقی و به دلیل جراحی زیبایی، جراحی اورولوژی و جراحی عمومی به کشورمان سفر می‌کنند.

وی گفت: هزینه تمام شده خدمات بهداشتی و درمانی که به گردشگران سلامت ارائه می‌شود همچنین امکانات و تجهیزات پزشکی ما قابل رقابت با کشور‌های توسعه یافته است و به همین دلیل می‌توان گردشگران سلامت بیشتری برای کشور جذب کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار