آیت‌الله سعیدی:

ممانعت از سدسازی در کشور اشتباه است

امام جمعه قم گفت: اگر لایروبی رودخانه‌ها به‌درستی انجام می‌شد شاهد این میزان از خسارت نبودیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه که در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: ماه شعبانیه از ماه‌هایی است که خودسازی و خدمت‌رسانی به مردم در آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی سیل اخیر را یکی از آزمون‌های الهی برای بندگانش دانست و افزود: قسمتی از آسیب‌های مربوط به سیل بر عهده خود انسان‌ها و کسانی بود که به حریم رودخانه تجاوز کرده بودند، البته گذشته از خسارت‌ها، این بارندگی‌ها طی ۱۰۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده و کشور را از خشک‌سالی نجات داد.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) لایروبی رودخانه‌ها را موردتوجه قرارداد و گفت: اگر این کار به‌درستی انجام می‌شد شاهد این میزان از خسارت نبودیم و سد‌هایی که در عصر جمهوری اسلامی ایران احداث شد، جلوی بسیاری از خرابی‌ها را گرفت و کار کسانی که از ساخت این سد‌ها ممانعت به عمل می‌آوردند اشتباه بود.

سعیدی با بیان اینکه باید روند سدسازی در کشور ادامه یابد، مطرح کرد: دشمنان در رسانه‌ها مدام به سم‌پاشی پرداخته‌اند و هدف آن‌ها واردکردن ضربه بر پیکره جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: رسانه‌های دشمنان با انتشار اخبار مربوط به سیل خود را دلسوز و همراه مردم ایران نشان می‌دهند، اما اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند.

زنده شدن خاطرت دفاع مقدس

تولیت حرم حضرت معصومه (س) عنوان کرد: در این سیل‌ها خاطرات دفاع مقدس و فداکاری‌های آن زنده شد و ایثار روحانیون، نظامی‌ها و مردم در این جریانات اخیر قابل‌تقدیر و تشکر است.

سعیدی بیان کرد: ستاد‌های مشخصی برای ارائه خدمات به سیل‌زدگان راه‌اندازی شده که اگر کمک‌های مردمی و خدمات‌رسانی‌ها در قالب این ستاد‌ها انجام شوند، روند یاری‌رسانی بهبود پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: حضور مدیر حوزه‌های علمیه در مناطق سیل‌زده برای طلاب دلگرم‌کننده بود و این طلاب با وجود اینکه خودشان آسیب‌دیده بودند، با حضور خود درصحنه به یاری دیگر سیل‌زدگان شتافتند.

نماینده، ولی فقیه در استان قم تصریح کرد: عده از مردم دیدی منفی نسبت به روحانیون داشتند که این دید با واقعیت تطابق نداشت، اما در جریان کار‌های جهادی این قشر در مناطق سیل‌زده، چهره حقیقی آن‌ها برای مردم به تصویر درآمد.

 

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.