افزایش تلفات طوفان و سیل در جنوب آمریکا

طوفان قدرتمند در جنوب آمریکا که روز یک شنبه علاوه بر بارش شدید باران موجب وقوع سیل شد، منجر به کشته شدن حداقل ۶ نفر، از جمله ۳ کودک، ۲۵ نفر مجروح و تخریب ۵۵ خانه شد.

افزایش تلفات طوفان و سیل در جنوب آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، طوفان قدرتمند در جنوب آمریکا که روز یک شنبه علاوه بر بارش شدید باران موجب وقوع سیل شد، منجر به کشته شدن حداقل ۶ نفر، از جمله ۳ کودک، ۲۵ نفر مجروح و تخریب ۵۵ خانه شد.

براساس این گزارش، تقریبا ۹۰ هزار مشترک در تگزاس، می‌سی سی پی، لوئیزیانا، آرکانزاس و جورجیا در طول روز بدون برق ماندند.

کلانتر شهر آنجلینا در تگزاس گفته است که دو کودک که به همراه پدر و مادر خود در داخل خودرو بودند بر اثر سقوط یک درخت روی ماشین کشته شده‌اند. والدین آن‌ها در صندلی جلو بوده و طی این حادثه مجروح شده و از مرگ گریخته‌اند.

همچنین ۲۵ نفر نیز به بیمارستان منتقل شده و برای درمان بستری هستند که حال دو نفر وخیم گزارش شده است.

گاردین همچنین گزارش داده است که بیش از ۵۵ خانه در مناطق طوفان زده تخریب شده و مدارس برخی شهر‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل شده تا پس از بررسی‌های لازم نسبت به ایمنی ساختمان‌ها دوباره بازگشایی شوند.

طوفان در ایالت‌های جنوبی، به تخریب منازل مسکونی، راه‌ها و تاسیسات زیربنایی مناطق طوفان زده هم منجر شده است.

مقام‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که در برخی مناطق جنوب این کشور سرعت وزش طوفان به ۱۴۰ مایل در ساعت هم رسیده است.

پیش از این ان بی سی نیوز گزارش داده بود روز شنبه در پی وقوع توفان در تگزاس آمریکا و افتادن درخت به روی یک خودرو، ۲ کودک کشته شدند. این کودکان که ۳ و ۸ ساله بودند بر روی صندلی عقب خودرو نشسته بودند که ناگهان یک درخت بر روی خودروی آن‌ها افتاد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که روز گذشته یک توفان سهمگین در شهرستان رابرتسون تگزاس رخ داد که با بارش شدید تگرگ هم همراه بود. در شهر فرانکلین در شهرستان رابرتسون هم چندین نفر مجروح شدند و این توفان خرابی‌های زیادی در این شهر بر جای گذاشت. درختان زیادی از ریشه کنده شدند و سقف خانه‌ها از جای خود درآمدند. برق کل شهر فرانکلین هم روز شنبه قطع شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار