قوانین سختگیرانه برای جلوگیری از افزایش نگران‌کننده کودک آزاری در ژاپن

سوء استفاده و آزار کودکان در ژاپن روند صعودی و نگران‌کننده‌ای به خود گرفته و همین امر باعث شده دولت این کشور قوانین سختگیرانه‌تری را برای مقابله با آزار و سوء استفاده از کودکان تدوین کند.

قوانین سختگیرانه برای جلوگیری از افزایش نگران‌کننده کودک آزاری در ژاپنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، ژاپنی‌ها قوانین سختگیرانه‌تری را برای مقابله با آزار و سوء استفاده از کودکان تدوین می‌کنند.

موارد سوء استفاده و آزار کودکان در ژاپن روند صعودی و نگران کننده‌ای به خود گرفته و همین امر باعث شده است دولت ژاپن به فکر یافتن راهی برای مقابله با این موضوع باشد.

تا همین اواخر، تنبیه بدنی در ژاپن از جمله جرائم جنایی به شمار نمی‌آمد با این حال با پدید آمدن دو پرونده بسیار جنجالی در این کشور، مردم ژاپن خواهان برخورد جدی‌تر با این موضوع هستند، زیرا منع قانونی تنبیه بدنی نتوانسته است از بروز چنین پیشامد‌هایی جلوگیری کند و از این رو، مساله در حال حاضر در پارلمان ژاپن پیگیری می‌شود.

تنبیه بدنی در حال حاضر در بیش از ۵۰ کشور ممنوع است، این در حالی است که تنبیه بدنی والدین در جامعه ژاپن به صورت شکلی از تعلیم انضباط، امری پذیرفته به شمار می‌آمد. با این حال با مطرح شدن برخی موارد، از جمله مواردی که کودکان به دست کسانی که سرپرستی شان را به عهده داشتند کشته شدند، انتقاد‌هایی بین المللی علیه ژاپن مطرح شد.

مرکز اطلاعات پلیس نشان می‌دهد سال ۲۰۱۸، موارد آزار کودکان در ژاپن با افزایش بیش از ۲۰ درصدی در مقایسه با سال گذشته، به حد نصاب بی سابقه‌ای دست یافته است. مراکز رسیدگی به کودکان در حال حاضر با توجه به نبود منابع و کارشناس کافی برای حمایت از کودکان قربانی خشونت، با مشکل روبرو شده اند.

با همه اینها، کارشناسان بر این باور هستند تا زمانی که فرهنگ جاری بین مردم تغییری نداشته باشد، صرف تغییر قوانین و سخت‌تر شدن مجازات‌ها نمی‌تواند تغییر چندانی در مساله ایجاد کند و این چرخه معیوب در خشونت خانگی از نسلی به نسل دیگر و از قربانیان این خشونت‌ها به قربانیان جدید منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، بحران انسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
تأثیر معنویت بر سلامت را جهانی کنیم
آخرین اخبار