باد و باران ارتباط تلفنی بخش پلان چابهار را قطع کرد

رئیس ستاد مدیریت بحران و سرپرست فرمانداری ویژه چابهار گفت: باد و باران ارتباط تلفنی بخش پلان چابهار را قطع کرده است و تلاش‌ها برای رفع این مشکل ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رحمدل بامری رئیس ستاد مدیریت بحران و سرپرست فرمانداری ویژه چابهار گفت: بارندگی و طغیان رودخانه‌های فصلی هرچند که نعمتی از جانب خداوند است، اما مشکلاتی را نیز برای مردم به وجود آورد بطوریکه به برخی خانه‌ها آسیب وارد شده است.

وی افزود: هم اینک ارتباط تلفنی با بخش پلان قطع شده و طغیان رودخانه کاجو نگرانی‌های جدی را به دنبال دارد که نیاز است هر چه سریعتر تلفن‌ها وصل شوند.

وی از عدم وجود باتری برای دکل تلفن‌های روستایی اکثر روستا‌ها انتقاد کرد و افزود: همزمان با قطع برق، تلفن نیز قطع می‌شود و به همین سبب از وضع مردم، خرابی و خسارات سیل اطلاعی در دست نیست.

رئیس ستاد مدیریت بحران چابهار از ضعیف بودن زیرساخت‌های تلفن واینترنت، راه، بافت روستا‌ها و واقع شدن روستا‌ها و حاشیه شهر در مسیر سیلاب اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر برای توسعه وآبادانی چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران شد.

وی از آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران در مقابله با هرگونه حوادث خبر داد و اضافه کرد: تاکنون مشکل خاصی نبوده است.

وی به نبود پل و ابنیه فنی و عدم استاندارد راه‌های روستایی بخش‌های مرکزی، پلان و دشتیاری اشاره و اضافه کرد: با کمترین بارندگی ارتباط نیمی از روستا‌ها با مراکز بخش‌ها و شهرستان قطع می‌شود که نیاز است وزارت راه و شهرسازی نسبت به ساخت پل و آبنما استاندارد اقدام کند.

سرپرست معاونت استانداری سیستان وبلوچستان وفرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: بارندگی ها، باد و رعد و برق موجب شکستگی ۵۱ تیر و سوختگی سه ترانسفورماتور برق شد که با تلاش نیرو‌های اداره برق هم اینک مشکلات خاموشی‌ها مرتفع شده است.

بامری از تلاش‌های همه مسئولان، اعضای شورا‌های اسلامی، دهیاران، بخشداران و به ویژه رسانه هادر اطلاع رسانی به موقع بارندگی‌ها و سیلاب قدردانی کرد.

وی به برخی اقدامات برای پیشگیری از هرگونه حوادث احتمالی خبر داد و اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۰ جوان و ده‌ها شهروند از دیگر نقاط کشور در تماس تلفنی خواستار ارائه خدمات و کمک به نقاط مختلف شهر و روستا‌ها شدند.

وی لایروبی رودخانه‌ها و مسیل ها، سرکشی از حادثه دیدگان حاشیه شهر و ارتباط با بخشداران و مسئولان را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

رئیس اداره هواشناسی چابهار نیز اظهار داشت: سامانه بارشی به تدریج تا بامداد امروز دوشنبه تضعیف خواهد شد وهمچنان برای فردا در ارتفاعات جنوب شرق رگبار پراکنده (کمتر از ۱۵ میلی متر)، برخی نقاط سیستان بارش ملایم، زاهدان و سایر نقاط بارش خفیف و پراکنده خواهد بود.

محمدرضا سالاری فنودی افزود: براساس آمار بارش‌های چابهار، کنارک و توابع از ابتدای ورود سامانه تاکنون در چابهار ۴۰ میلیمتر، کنارک ۲۷، فرودگاه کنارک ۲۴، باهوکلات ۲۰، پلان ۲۰، تیس ۲۳، نگور ۳۱، کمبل سلیمان ۲۶، عورکی ۲۲، پل ریمدان ۳۷، پسابندر ۳۰، زرآباد، ۷ کهیر ۱۳، مومان ۲۵ و سورکمب ۲۴ میلمتر ثبت شده است.

انتهای پیام /پ

سیل در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: سیل ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار