خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سیل اخیر در استان خساراتی را به بخش کشاورزی وارد کرده، ولی هنوز برآورد دقیق نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، یزدان مهر رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بیش از یکصد قطعه شترمرغ در یک واحد دامداری شهرستان بشرویه در سیلاب روز گذشته تلف شدند.  

وی افزود: پشت این واحد دامداری که تا حدودی در حریم رودخانه نیز ساخته شده بود، بندسار‌های کشاورزی قرار داشت که به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی سیلاب وارد این واحد شده است.  

  یزدان مهر ادامه داد: شدت سیلاب در این منطقه به گونه‌ای زیاد است که حتی چند دستگاه لودر نتوانسته بودند دام‌ها را نجات دهند.  

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  بیان کرد: همچنین در یکی از مناطق عشایری این شهرستان سیلاب برای دامداران و دام منطقه مشکل ایجاد کرده است.  

وی با اشاره به اینکه در شهرستان درمیان هشت قنات به دلیل وقوع سیلاب به طور کامل تخریب شد. گفت: بر اثر باران‌های شدید رگباری روز گذشته در شهرستان سربیشه نیز یک چاه کشاورزی در بخش درح درگیر سیلاب و نابود شد و خسارت زیادی به اراضی این منطقه وارد شده است.  

یزدان مهر ادامه داد : تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت به بخش کشاورزی در شهرستان‌های فردوس، سرایان و طبس به دست ما نرسیده، اما تعدادی از بندسار‌های کشاورزی شهرستان نهبندان نیز از بین رفته است.  

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: از ۲۶ اسفند تا ۱۰ فروردین ماه جاری سیلاب ۱۰۲ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت زده است.  

وی گفت: عمده خسارت‌ها به بخش‌های زراعی، باغی، دامی و منابع آبی شامل کانال، استخر، قنات و چاه ها، تاسیسات، زمین و راه‌های روستایی وارد شده است.  

یزدان مهر اظهار کرد: بیشترین خسارت‌های سیل در این مدت به ترتیب در شهرستان‌های طبس، زیرکوه، قاینات، بشرویه، فردوس، سرایان، سربیشه، درمیان و خوسف بوده است.  

سامانه بارشی از ۲ روز گذشته در خراسان جنوبی فعال شد و فعالیت آن دیروز (یکشنبه) در سراسر استان شدت گرفت به گونه‌ای که برخی محور‌های اصلی، فرعی و روستایی مسدود شد و خساراتی نیز بر جا گذاشت.

انتهای پیام / ط ا

تلف شدن یکصد قطعه شترمرغ  شهرستان بشرویه

برچسب ها: مدیریت بحران ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.