تخصیص ۷۹ میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض به خسارت دیدگان کشاورزی مازندران

۷۹ میلیارد تومان کمک بلاعوض در پی سیل اخیر به خسارت دیدگان کشاورزی مازندران تخصیص یافت.

عزیزاله شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: با پیگیری‌های انجام شده در مرحله نخست ۱۵۸ میلیارد تومان در قالب کمک بلاعوض مصوب شد که تاکنون ۵۰ درصد آن به استان تخصیص پیدا کرد.

وی افزود: با برآورد اولیه از خسارت سیل در مازندران، ۵۸۷ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان به کشاورزی استان خسارت وارد شد که بررسی‌های میدانی و کارشناسی صورت گرفته خسارت بیشتر از این عدد را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در بخش زراعت شامل برنج، گندم، جو و کلزا ۱۲۴ میلیارد تومان، باغبانی شامل مرکبات، توت فرنگی و سیاه ریشه ۲۷۱ میلیارد تومان، دام، طیور و آبزیان ۶۶۵ میلیارد تومان و آب و خاک و امور زیربنایی و تاسیسات ۱۲۶ میلیارد تومان خسارت وارد شد.

شهیدی‌فر افزود: با پیگیری‌های انجام شده در مرحله اول ۱۵۸ میلیارد تومان در قالب کمک بلاعوض مصوب شد که تاکنون ۵۰ درصد آن به استان تخصیص پیدا کرد.

وی گفت: ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی استان در دستورکار قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: در سیل اخیر ۷۳ هزار هکتار اراضی زراعی و ۱۸ هزار هکتار اراضی باغی در مازندران دچار خسارت شدند.
 

مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران نیز گفت: تا قبل از وقوع سیل جبران خسارت برای بخش کشاورزی نداشتیم، اما در پی این بحران کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره برای این بخش اختصاص پیدا کرد تا مشکلاتی که برای کشاورزان بوجود آمد برطرف شود.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال سال "رونق تولید" نامگذاری شده است و بر این اساس فعالیت و شغل غالب استان مازندران کشاورزی است باید هرچه سریعتر زمین و خاک برای این فعالیت‌ها مهیا شود و در این راستا لازم است تسهیلات را به موقع و در اسرع وقت به کشاورزان اختصاص دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: برای پرداخت جبران خسارت‌ها باید زمین‌های کشاورزی که دچار خسارت شدند بر اساس میزان تخریب در اولویت قرار گیرد.

رازجویان افزود: با توجه به اینکه در فصل زراعی قرار داریم باید با عدالت، دقت و سرعت کافی تخصیص‌ها به شهرستان‌های سیلزده ابلاغ شود.


انتهای پیام/آ
 

پرداخت خسارت به سیل زدگان مازندرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار