در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بیشترین مطالبه مردم از مسابقات در سطح تخصصی نیست

مسئول تیم افکارسنجی مسابقات قرآن به چگونگی برگزاری و سطح ارزیابی مهمانان از روند مسابقات گفت.

محمد صالح قانع مسئول تیم افکارسنجی موسسه پژوهش یاران در سی و ششمین مسابقات بین المللی قرآن کریم، درباره نظرسنجی مردمی و مطالبات مهمانان از برگزار کنندگان این دوره در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یکی از اتفاقاتی که امسال باید به آن توجه کنیم، تغییراتی بود که در روند نظرسنجی مهمانان صورت گرفت. درواقع ما امسال به صورت آنلاین و با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی (تلفن همراه، تبلت و ...) در سطح سالن از مهمانانی که هر روز میزبان آنان بودیم نظرسنجی کردیم و سطح برگزاری مسابقات را ارزیابی کردیم و در پایان هر شب نظرات مردمی جمع آوری می کردیم و در نهایت به کمیته های مختلف مسابقات ارائه دادیم.

وی درادامه بیان کرد: تمامی پرسشگرهای ما با در دست داشتن تبلت‌های خود در سالن مصلی حضور داشتند و سطح کیفی و کمی مسابقات را از مهمانان هر روز جویا می شدند و نظرات آن ها را به صورت آنلاین برای ما ارسال می کردند، البته این روند نظرسنجی تا بعد از مسابقات در سطح شهر هم ادامه خواهد داشت، تا به جامع آماری درستی برای کیفیت بیشتر دیگر ادوار مسابقات قرآن برسیم.

قانع با بیان اینکه سطح ارزیابی مهمانان از مسابقات خوب بوده است، افزود: برخلاف نگاه تخصصی متسابقین و برگزارکنندگان مسابقات، بیشترین نگاه مردم به جنبه عمومی مسابقات بود. درواقع مردم از اینکه با افراد حرفه ای و تخصصی در حوزه قرآن آشنا می شود، شگفت زده می شوند و نظر مثبتی دارند، اما مطالبات آنها عمومی است و نگاهی تخصصی ندارند.

وی تصریح کرد: قشر بیشتری از مردم این رویداد را با نگاهی عمومی می بینند، درحالی که اگر نگاه روی جامعه مخاطب خاص باشد، تاثیراتش در سطح کشور بیشتر خواهد بود، اگرچه مخاطب عام هم باید در مسابقات حضور داشته باشد.

قانع در پایان یادآور شد: داشتن روند نظرسنجی در سطح مسابقات می تواند تعیین کننده برنامه های سالهای آینده باشد. ما سی و شش دروه است که در مسابقات حضور داریم و قطعا این روند و پرسشنامه ها باعث بهبود سطح کیفی و کمی مسابقات شده است، البته هرچه قدر تحلیل‌های دقیق تری از سمت مردم به ما داده شود، امید داریم که مسیر رو به رشدی را در سال‌های آتی طی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.