سخنگوی کاخ سفید اظهارات اخیر ایلهان عمر را «بی‌ادبانه» توصیف کرد

سارا سندرز در یک گفتگوی تلویزیونی ضمن دفاع از دونالد ترامپ، در ادعایی اظهارات اخیر نماینده مسلمان کنگره آمریکا را «بی‌ادبانه و خارج از شأن» توصیف کرد.

سخنگوی کاخ سفید اظهارات اخیر ایلهان عمر را «بی ادبانه و خارج از شأن» خواندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، ضمن انکار اتهامات اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به ایلهان عمر، نماینده مسلمان کنگره این کشور، ادعا کرد ترامپ خواهان بدی نسبت به کسی نیست و نظرات اخیر ایلهان عمر بی‌ادبانه بوده است.

سارا سندرز از رئیس‌جمهور آمریکا در برابر اتهام اشاعه تنفر و خشونت دفاع کرد و گفت ترامپ سبب نشده است که خشونتی علیه ایلهان عمر تحریک شود. او در گفتگو با شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی» اظهار داشت: «رئیس‌جمهور خواهان هچ گونه بدی نسبت به کسی نیست و قطعا آرزوی خشونت علیه کسی را نیز ندارد».

سندرز در ادامه افزود: «بسیار زشت است نظراتی که او (ایلهان عمر) داده و می‌دهد. من نظرات او را بسیار بی‌ادبانه و خارج از شان و جایگاه یک نماینده کنگره یافتم و فکر می‌کنم این مورد خوبی باشد که رئیس‌جمهور او را به دلیل این نظرات فرابخواند و سوال بزرگ آن است که چرا دموکرات‌ها این کار را نمی‌کنند».

دونالد ترامپ روز جمعه یک توئیت در انتقاد از ایلهان عمر منتشر کرد که در آن بخش‌هایی از حوادث ۱۱ سپتامبر را نشان می‌داد. در این ویدئو صحبت‌های ایلهان عمر که گفته بود برخی افراد کار‌هایی انجام داده اند در میان تصاویری از حوادث ۱۱ سپتامبر قرار گرفته بود. رئیس‌جمهور آمریکا قصد داشت با انتشار این ویدئو به صورت تلویحی ایلهان عمر را به بی توجهی به قربانیان حوادث تروریستی ۱۱ سپتامبر متهم کند.

به دنبال این اقدام ترامپ، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد از رئیس کمیته امنیتی کنگره خواسته است حفاظت از ایلهان عمر، نماینده مسلمان این مجلس و اعضای خانواده و کارمندان دفترش را تقویت کند. او در این خصوص گفت: «به دنبال توئیت رئیس‌جمهور، با کمیته امنیت کنگره صحبت کردم تا مطمئن شوم پلیس اقدامات ضروری را برای تضمین امنیت عمر، نماینده کنگره، و خانواده و کارمندان او انجام داده است».

وی از ترامپ خواست توئیت‌های خود و ویدئو‌های پیوست آن را که مضمون خطرناک دارند، پاک کند. پلوسی اظهار داشت: «کلمات ترامپ معانی سنگین بسیاری داشت. سخنان پر از تنفر و فتنه او خطر واقعی ایجاد می‌کند. ترامپ باید ویدئو‌های مملو از بی‌احترامی و خطرناکش را بردارد».

ایلهان عمر نیز در واکنش به این اقدام ترامپ، ضمن تشکر از حامیان خود در توییتر نوشت: هیچ کس—مهم نیست که چقدر فاسد، بی‌رحم یا شرور باشد—نمی‌تواند از عشق عمیق من به آمریکا بکاهد. من همچنان برای دستیابی به فرصت‌های برابر و تحقق شادی برای همه مردم آمریکا تلاش می‌کنم. از شما تشکر می‌کنم که کنار من و در مقابل دولتی که مسلمانان را از ورود به این کشور منع می‌کند ایستادید تا برای آمریکایی که همه ما لیاقت آن را داریم، بجنگیم.

ایلهان عمر، عضو مسلمان و سومالیایی‌تبار مجلس نمایندگان آمریکاست که پیش‌تر به دلیل تاکیدش بر نفوذ گسترده لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا با انتقاد‌های شدید از سوی مقامات آمریکایی مواجه شده بود. وی این روز‌ها هم به دلیل اظهاراتش درباره حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر بار دیگر مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار