یزدانی: یک سال از بازی‌های آسیایی گذشته، اما هنوز پاداشمان را نگرفته ایم

ملی پوش کشتی آزاد کشورمان گفت: با وجود گذشت یک سال از بازی‌های آسیایی تاکنون وزارت ورزش پاداشمان را پرداخت نکرده است.

یزدانی: یک سال از بازی‌های آسیایی گذشته، اما هنوز پاداشمان را نگرفته ایمحسن یزدانی ملی پوش کشتی آزاد کشورمان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری اردو‌های آماده سازی تیم ملی کشتی آزاد ایران بیان کرد: این هشتمین اردوی تیم ملی و دومین اردویمان در سال ۹۸ است. تلفیقی از ملی پوشان جوانان، امید و بزرگسالان در این اردو شرکت کرده اند و زیر نظر غلامرضا محمدی برای رقابت‌های آسیایی و تورنمنت‌های مختلف و مسابقات جهانی آماده می‌شوند.

در هر مسابقه‌ای کادرفنی صلاح بداند شرکت می‌کنم

او درباره آخرین وضعیت بدنی خودش گفت: خوشبختانه اکنون آمادگی نسبی دارم و هر مسابقه‌ای که کادرفنی صلاح بداند شرکت می‌کنم. امیدوارم بتوانم با آمادگی کامل کشتی‌ها زیبایی بگیرم تا مردم ایران از مسابقات نماینده کشورشان لذت ببرند.

یک سال است پاداش بازی‌های آسیایی را نگرفته ایم

یزدانی درباره اینکه آیا امکاناتی که اکنون در اختیار کشتی گیران است در حد ورزش اول کشورمان است یا خیر، بیان کرد: بار‌ها گفته ایم شرایطمان خوب نیست و فدراسیون امکانات لازم را فراهم نکرده است. حدود یک سال از بازی‌های آسیایی گذشته، اما پاداش ملی پوشان پرداخت نشده است. مگر یک کشتی گیر در طول سال چه میزان درآمد دارد که این پاداش‌ها را هم نمی‌دهند. از مسئولان وزارت ورزش می‌خواهم هرچه سریع‌تر این پاداشی را که حق ورزشکاران است پرداخت کنند.

کشتی گیران از جیبشان می‌خورند و از آن‌ها حمایت نمی‌شوند

او افزود: کشتی گیران از جیبشان می‌خورند و به شکل مناسبی حمایت نمی‌شوند. کشتی در رقابت‌ها مختلف جهانی و المپیک پرچمدار ورزش کشورمان بوده و همیشه مدال‌های مختلفی گرفته است. باید به کشتی و رشته‌هایی مانند تکواندو و وزنه برداری بیشتر رسیدگی شود.

۲ سال است حقوق نگرفته ام چرا که فدراسیون پول ندارد

آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم کشورمان درباره پرداخت نشدن حقوق کشتی گیران گفت: من ۲ سال است حقوق نگرفته ام. البته فدراسیون هم پولی ندارد که بخواهد به کشتی گیران بدهد. باید وزارت ورزش این مسائل را در نظر بگیرد که وقتی کشتی گیران تمام هزینه‌ها را خودشان پرداخت می‌کنند باید حقوق بگیرند تا از لحاظ مالی به آن‌ها فشار وارد نشود و با تمرکز روی تمرینات در مسابقات جهانی و المپیک برای کشورمان پرچمداری کند.

برخی کشتی گیران پول مکمل هم ندارند

او ادامه داد: برخی کشتی گیران حتی پول مکمل هم ندارند و فدراسیون به آن‌ها مکمل می‌دهد. نمی‌دانم چه بگویم و امیدوارم وضعیت کشتی با حمایت مسئولان درست شود.

امیدوارم هر شخصی لیاقت دارد رئیس فدراسیون شود

یزدانی درباره اینکه اهالی کشتی اعتقاد دارند این فدراسیون به دلیل بلاتکلیفی مدیریتی اش در برزخ به سر می‌برد، بیان کرد: من به این مسائل وارد نمی‌شوم و بیشتر روی تمرینات تمرکز دارم. امیدوارم هر شخصی لیاقت دارد به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود و به کشتی خدمت کند. هرکسی رئیس می‌شود باید منابع مالی را به کشتی تزریق کند تا ورزشکاران دغدغه‌ای نداشته باشند. تمام ورزشکاران رشته‌های انفرادی دغدغه مالی دارند و اگر این موضوع حل شود با شرایط بهتر و اعتماد به نفس بیشتری به میدان رقابت قدم می‌گذارند و می‌توانند برای ایران مدال آوری کنند.

اولین بار است که مربی اختصاصی ام در تمرینات تیم ملی شرکت می‌کند

او درباره حضور مربی اختصاصی اش در تمرینات تیم ملی کشتی آزاد گفت: غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی پیش از این هم در لیگ با مربی من کار کرده و خودش درخواست داد او به تمرینات تیم ملی بیاید. از محمدی تشکر می‌کنم چرا که من از زمان کودکی زیر نظر همت مسلمی تمرین می‌کنم و اولین بار است این مربی در تمرینات تیم ملی شرکت می‌کند. کادرفنی تیم ملی همت کرد و مربی مرا به اردو آورد.

سرباز تیم ملی هستم و در هر مسابقه‌ای کادرفنی بگوید شرکت می‌کنم

قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو درباره غیبتش در رقابت‌های آسیایی گفت: رقابت‌های قهرمانی آسیا در رنکنیگ المپیک تاثیرگذار است، اما کادرفنی تشخیص داد در این مسابقات شرکت نکنم. من هم به عنوان یک سرباز در هر رقابتی کادرفنی صلاح بداند شرکت می‌کنم.

هر شخصی لایق باشد دوبنده تیم ملی را می‌پوشد

یزدانی درباره رقابت با علیرضا کریمی و کامران حسین پور در اردوی تیم ملی امید اظهار داشت: تمام کشتی گیران می‌خواهند در مسابقات مختلف شرکت کرده و با مدال آوری شان برای ایران افتخارآفرینی کنند. هرکسی لایق باشد دوبنده تیم ملی را می‌پوشد و تفاوتی ندارد من باشم یا علیرضا کریمی، کامران قاسم پور یا هر کس دیگری.

برای اسنادیر کری نمی‌خوانم

قهرمان جهان در سال ۲۰۱۷ درباره کری خوانی کیل اسنایدر آمریکایی تصریح کرد: من را وارد این مسائل نکنید چرا که فقط می‌خواهم روی کار خودم تمرکز کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار