مسئول بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)عنوان کرد؛

زمینه سازی ساخت مسکن برای خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی/ بسیج سازندگی قم در پلدختر و معمولان کمک رسانی می کنند

دستوری گفت:بخش دیگری از اقدامات بسیج سازندگی قم زمینه سازی ساخت مسکن برای خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛علی دستوری مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)گفت: پس از معرفی سپاه استان قم به عنوان معین لرستان، بسیج سازندگی سپاه قم به عنوان بخشی از مجموعه قرارگاه حضرت معصومه (س) برای پشتیبانی شهرستان‌های پلدختر و چگنی فعالیت خود را آغاز کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی قم ادامه داد: به منظور عبور از شرایط بحران، با اعزام دستگاه‌های مهندسی از قم و بکارگیری دستگاه‌های موجود در لرستان، بازگشایی راه‌ها و مرمت و ساخت پل‌های ارتباطی در اولویت قرار گرفت به طوری که ارتباط ۹۰ درصد روستا‌ها با مرکز برقرار شد.

وی افزود:۲۰۲روستا در محدوده قرارگاه استان قم قرار دارندکه۷۰ روستا از سیل آسیب دیده و راه ارتباطی۹۰ روستا نیز قطع شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر، یکی از اقداماتی که صورت گرفته اسکان سیل زدگان در چادر‌های موقت، ارسال و توزیع چادر، پتو، آب و نان، بسته بندی مواد غذایی، پوشاک و بسته‌های بهداشتی و سایر نیازمندی‌های اولیه است.

دستوری با اشاره به ساماندهی گروه‌های جهادی به عنوان بخش دیگری از فعالیت‌های بسیج سازندگی سپاه قم در پلدختر و چگنی یادآورشد: فعالیت این گروه‌های مردمی همچون ربیون در مرحله اول روی لایروبی معابر و منازل و تخلیه اثاثیه از گل و لای در روستا‌های شهرستان چگنی، شستشوی فرش‌ها و ارائه خدمات پزشکی توسط پزشکان جهادی متمرکز است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی قم بخش دیگری از فعالیت گروه جهادی علویون را حضور در خوزستان دانست و ابراز کرد: پس از استقرار این گروه جهادی در خوزستان، ۱۶۰ بسیجی اعزام شدند و در منطقه سوسنگرد و جاده بستان در ایجاد و تقویت سیل بند‌ها مساعدت کردند تا این شهر از خطر ورود سیلاب‌ها حفظ شود.

وی ادامه داد: شهر پلدختر به پنج قسمت تقسیم و کمک رسانی به یک قسمت از این شهر به انضمام روستا‌های اطراف به قم واگذار شد و در حال حاضر با همت گروه جهادی علویون اعزامی از قم، در حال لایروبی منازل این منطقه هستیم، علاوه بر آن، یک گروه جهادی هم به همین طریق در شهر معمولان مشغول فعالیت هستند.

وی بخش دیگری از اقدامات بسیج سازندگی قم را زمینه سازی ساخت مسکن برای خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی خواند و افزود:از عموم مردم نوع‌دوست انتظار می‌رود آمادگی خود را برای حضور در مناطق و کمک رسانی به سیل زدگان حفظ کنند و ارسال کمک‌های نقدی و غیر نقدی شامل پتو، البسه و ... را ادامه دهند.

قرارگاه حضرت معصومه (س) سپاه استان قم در شهرستان چگنی، ۲۵ کیلومتری خرم آباد، جاده کوهدشت واقع شده است.

انتهای پیام/ح

کمک رسانی بسیج سازندگی قم در پلدختر و معمولان

برچسب ها: حوادث طبیعی ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار