وزارت خارجه فرانسه: پاریس به اجرای برجام متعهد است

وزارت امور خارجه فرانسه در خصوص توییت‌های اخیر سفیر این کشور در واشنگتن اعلام کرد فرانسه به اجرای برجام پایبند است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه فرانسه درباره توئیت جنجال برانگیز سفیر این کشور در آمریکا درباره برجام بار دیگر به جملاتی کلیشه‌ای و تکراری بسنده کرد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی خود در پاسخ به این سوال: "جرارد آرو، سفیر فرانسه در واشنگتن روز شنبه در توئیتر نوشت: اینکه گفته شود با انقضای برجام، ایران مجاز به غنی سازی اورانیوم خواهد بود، اشتباه است. ایران این اظهارات را نقض بزرگ هدف و مقصود برجام قلمداد کرد و آن‌ها خواستار شفاف سازی فوری پاریس شدند. آیا شما می‌توانید موضع فرانسه درباره این موضوع را روشن کنید؟ " گفت: فرانسه به اجرای برجام پایبند است و به حمایت از آن تا زمانی که ایران به همه الزامات هسته‌ای خود عمل کند ادامه خواهد داد. این توافق که از طریق قطعنامه ۲۲۳۱ به اتفاق مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفته است، عنصری کلیدی در نظام عدم اشاعه و عاملی مهم برای امنیت بین المللی و منطقه‌ای به شمار می‌رود.

سفیر فرانسه در آمریکا شامگاه شنبه در حساب کاربری‌اش در توییتر مدعی شده بود ایران بعد از انقضای برجام، مجاز به غنی‌سازی اورانیوم نخواهد بود.

اما ساعاتی بعد، جرارد آرود، سفیر فرانسه در آمریکا پس از آنکه اظهارنظرش در مورد برجام و حق غنی‌سازی اورانیوم در ایران با واکنش وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مواجه شد، هر سه پیام خود در مورد برجام را از صفحه کاربری توییترش حذف کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
مرگ بر فرانسه و انگلیس و امریکا
Germany
جواد
۲۱:۲۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
وزارت خارجه فرانسه: پاریس به اجرای برجام متعهد است !!!

این حرفشون بیشتر یه توهینه
به هیچ تعهدشون عمل نکردن و بلکه ازش خارج شدن و این حرفاشون یعنی ایران توی تعهدش بمونه در حالی که ما تعهداتمونو انجام نمی دیم.
آخرین اخبار